صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۲۱ آذر ۱۴۰۳ - ساعت
کد خبر: ۵۳۳۶۶۰
تاریخ انتشار: ۰۸ : ۲۱ - ۱۳ اسفند ۱۳۹۸
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

برای مدیریت کارآمد تر و بهینه سازی منابع و فرآیندهای هر سازمان، شیوه های مختلفی وجود دارد. ولی مطمئنا هیچکدام به اندازه نرم‌افزارهای CRM به طور جامع و ساده، این امر را محقق نمی سازد. به همین دلیل امروزه اکثر مدیران به خرید نرم افزار CRM روی آورده اند تا ساده تر از گذشته به اهداف سازمانی خود دست یابند. بهترین زمان برای رشد سازمان و افزایش سود کسب و کار، زمانی است که سایر رقبا در خواب زمستانی اند و می توانید از درجا زدن آنها استفاده کنید. در این روزها که به دلایل مختلف، شرکت ها به حالت Stand By درآمده اند، بهترین زمان است تا به کمک این نرم افزار فاصله ی خود را از رقبا بیشتر کنید.

انواع نرم افزارهای CRM و کاربردهای آن ها

نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری (سی آر ام) به دو صورت نرم افزارهای ابری (تحت Cloud) و نرم افزارهای تحت وب (On-Premise) وجود دارد. نرم افزار CRM (سی آر ام) تحت وب به دلیل سهولت استفاده در هر زمان و هر مکان ، امنیت بالای داده ها و پیاده سازی روی سیستم های داخلی، عموما پیشنهاد بهتری برای کسب و کار ها محسوب می شود.

در سازمان های پیشرو، مدیران ارشد علاوه بر بهره مندی از نرم افزارهای حسابداری، به فکر استفاده از نرم افزارهای مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) نیز هستند. به همان میزان که مدیریت منابع مالی برای سازمان ها اهمیت دارد، افزایش فروش و سهم بازار و به تبع آن حفظ و افزودن مشتریان نیز اهمیت ویژه ای برای سازمان ها دارد. به همین دلیل استفاده از نرم افزار های CRM روز به روز فراگیر تر شده است.

گروه های هدف فروش در هر سازمان به عنوان محور مانور برای کسب بازار به چند دسته تقسیم می شوند.

گروه اول که به آنها سرنخ گفته میشود شامل اشخاص حقیقی یا حقوقی می شود که به طور بالقوه پتانسیل خرید و تبدیل شدن به مشتری را دارند.

گروه دوم مشتریان سابق که در حال حاضر غیر فعال شده اند و مدتی است که خریدی نداشته اند.

گروه سوم مشتریانی که تمایل به خرید را تحت شرایطی خاص دارند و فرصت فروش نامیده می‌شود و در نهایت گروه چهارم که مشتریان همیشگی سازمان هستند.

واضح است که برای عبور از رقبا و تبدیل شدن به رهبر بازار، لازم است نحوه تعامل با هر 4 گروه را به طور کامل بشناسید و بهترین استراتژی را در مواجهه با هر کدام پیاده کنید.

سی آر ام به طور اجمالی ابزاری برای رشد تعاملات با مشتریان به منظور افزایش فروش و رضایتمندی مشتریان است. اگر تعاملات هر سازمان به دو بخش Back-Office و Front-Office یعنی ارتباطات داخلی (درون سازمانی و پشت صحنه) و خط مقدم سازمان (ارتباطات برون سازمان و فروش) تقسیم بندی شوند، نرم افزار سی آر ام فارسی پیام گستر به طرق زیر در بهبود این دو مهم کمک خواهد کرد.

استفاده از CRM برای ارتقای تعاملات با بیرون سازمان:

  • تبلیغات: برگزاری کمپین های تبلیغاتی به منظور تبلیغات هدفمند از طریق ایمیل، پیامک، فکس، ...
  • فرصت ها: امکان ردگیری فرصت های فروش برای تبدیل آنان به مشتریان دائمی
  • پیگیری سرنخ ها: بهبود روند پیگیری سرنخ های فروش و یادآوری قرار های مهم
  • گزارش های تحلیلی: ارائه گزارش های جامع از بخش های مختلف شرکت برای تدوین استراتژی های گوناگون
  • باشگاه مشتریان: حفظ مشتریان قبلی و تثبیت وفاداری آنان با استفاده از باشگاه مشتریان
  • تعامل با مشتریان غیر فعال: شناسایی و فیلتر کردن مشتریان غیرفعال به منظور تعیین برنامه ترغیب آنان
  • دریافت و پرداخت: ایجاد حساب برای مشتریان و ثبت تراکنش های مالی مرتبط با هر یک
  • خرید و فروش: امکان صدور فاکتور های خرید و فروش

استفاده از CRM برای بهبود ارتباطات داخلی سازمان:

  • اتوماسیون داخلی: تسریع در نامه نگاری های داخلی با حذف منابع فیزیکی
  • تقویت منابع انسانی: یادآوری مناسبتهای مهم، ارسال پیام، مدیریت پرسنل و تدوین فرمهای داخلی
  • کارتابل شخصی: مشاهده یادآوری ها، پیگیری ها، قرارهای ملاقات، تقویم های کاری، وظایف و ...
  • چرخه های کاری: تدوین چرخه های مختلف برای هر فرآیند متناسب با احکام سازمانی
  • مدیریت قرارداد ها: بهبود دسترسی به تمامی قراردادهای سازمان
  • انبارداری: تعریف چندین انبار، بررسی موجودی انبارها و ثبت فعالیت های هر انبار با جزئیات

و ویژگی های منحصر بفرد دیگر...

همچنین نرم افزار CRM پیام گستر علاوه بر ایجاد یکپارچگی داخلی سازمان، این امکان را دارد تا با سایر نرم افزارهای حسابداری ایرانی نیز یکپارچه شده و از دغدغه های سازمان شما بکاهد. از ویژگی های دیگر این نرم افزار، امکان استفاده ی رایگان برای مدت محدود به منظور بررسی کامل ویژگی های آن، کارکرد آن و مزایای نرم افزار می باشد. پیام گستر این امکان را فراهم کرده است تا با دریافت دموی رایگان این محصول، دسترسی جامع به تمامی ماژول های این نرم افزار داشته باشید. برای دریافت نسخه رایگان نرم افزار CRM پیام گستر اینجا را کلیک کنید.

پیام گستر که دارای گواهی دانش بنیان از معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری را می باشد، با ارائه نرم افزار CRM ماژول محور تحت وب، کامل ترین و بهترین نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری در ایران را به سازمان ها عرضه کرده است و پشتیبانی قدرتمند و همراهی همیشگی آن باعث شده تا به عنوان برترین نرم افزار CRM ایرانی مطرح شود.

برای دریافت دموی رایگان نرم افزار CRM پیام گستر و کسب اطلاعات بیشتر به سایت www.payamgostar.com مراجعه نموده و یا با شماره های 49714-021 تماس حاصل نمایید.