صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۰۹ مهر ۱۴۰۳ - ساعت
کد خبر: ۵۱۸۴۴۸
تاریخ انتشار: ۰۷ : ۱۹ - ۲۶ آذر ۱۳۹۸
خبرگزاری رسمی مالزی گزارش کرد هدف از برگزاری اجلاس سران کوالالامپور در مالزی که با حضور «حسن روحانی» رییس جمهوری اسلامی ایران برگزار می شود یافتن راه هایی برای رشد جهان اسلام و مقابله با چالش های موجود است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

«برناما» روز سه شنبه در گزارشی با اشاره به حضور «حسن روحانی» رییس جمهوری اسلامی ایران در راس یک هیات بلند پایه در مالزی برای شرکت در این اجلاس نوشت کشورهای اسلامی در این اجلاس گردهم می آیند تا برای مقابله با چالش های پیش روی جهان اسلام راه هایی پیدا کنند.

گزارش می افزاید سران کشورهای شرکت کننده در این همایش قصد دارند درباره مهمترین چالش های پیش روی جهان اسلام و راه های رشد کشورهای اسلامی و همچنین موضوعات مهم مرتبط با این کشورها با یکدیگر بحث و رایزنی کنند.

یافتن راه حل هایی برای مسایل مهم جهان اسلام، تقویت همکاری کشورهای اسلامی، بهبود و ارتقای جایگاه مسلمانان در دنیا، ایجاد شبکه ارتباطی میان رهبران جهان اسلام و روشنفکران و محققان و احیای تمدن اسلامی از مهمترین محورها و موضوعات مطروحه در این همایش بزرگ است.

برناما افزوده است نزدیک به ۴۰۰ نفر از رهبران و مهره های مهم در عرصه بین المللی در این اجلاس که از ۱۸ تا ۲۱ دسامبر برگزار می شود، شرکت کرده اند.

این خبرگزاری اضافه کرد که حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران پس از شرکت در این با هدف گسترش روابط تجاری بین تهران و توکیو به ژاپن سفر می کند.

اجلاس سران کوالالامپور ۲۰۱۹ با حضور ۴٠٠ نفر از شامل ٢۵٠ نفر از رهبران، مقام‌ها، شخصیت‌های سیاسی و اندیشمندان از ۵۲ کشور جهان، در روزهای ۱۸ تا ۲۱ دسامبر (۲۷ تا ۳۰ آذر) در پایتخت مالزی برگزار می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی در مدت حضور در مالزی علاوه بر سخنرانی در جمع سران و مقام‌های شرکت کننده در اجلاس کوآلالامپور و تببین و تشریح سیاست‌های منطقه‌ای و بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران، با برخی از سران و مقام‌های شرکت کننده در این اجلاس دیدار و درخصوص مسائل مورد علاقه دو جانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی گفت و گو خواهد کرد.

دیدار با ایرانیان مقیم مالزی از دیگر برنامه های دکتر روحانی در سفر به این کشورمسلمان خواهد بود.

منبع: ایرنا