صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۰۴ دی ۱۴۰۳ - ساعت
کد خبر: ۵۰۴۶۰۹
تاریخ انتشار: ۰۵ : ۱۱ - ۱۰ مهر ۱۳۹۸
سخنگوی ستاد تبصره ۱۴ بودجه با بیان اینکه از ۲۰۰ هزار خانوار مشمول حذف یارانه نقدی فقط ۴ درصد به قطع یارانه اعتراض داشتند گفت: از ۳۲ هزار مراجعه به دفاتر پیشخوان ۲۶ هزار نفر از ثبت اعتراض منصرف شدند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سخنگوی ستاد تبصره ۱۴ بودجه با بیان اینکه از ۲۰۰ هزار خانوار مشمول حذف یارانه نقدی فقط ۴ درصد به قطع یارانه اعتراض داشتند گفت: از ۳۲ هزار مراجعه به دفاتر پیشخوان ۲۶ هزار نفر از ثبت اعتراض منصرف شدند.

حسین میرزایی در گفتگو با مهر، درباره آخرین وضعیت ثبت اعتراض از سوی سرپرستان خانوار‌هایی که یارانه آن‌ها در شهریورماه قطع شد، گفت: از بین کمتر از ۲۰۰ هزار خانواری که یارانه نقدی آن‌ها به تازگی قطع شده است، تا انتهای روز دوشنبه (هشتم مهرماه) ۳۲ هزار سرپرست خانوار معادل ۱۷ درصد از کل حذف شدگان، به دفاتر پیشخوان دولت برای تکمیل و ارائه رضایتنامه مجوز دسترسی به حساب‌های بانکی خود مراجعه کردند.

وی افزود: تمامی ۳۲ هزار مراجعه کننده به دفاتر پیشخوان پس از تکمیل فرم رضایتنامه دسترسی به حساب‌های بانکی، برای ورود به سامانه «یارانه ۱۰» کد رهگیری دریافت کردند که از این میزان فقط ۷۲۰۰ نفر وارد سامانه یارانه شدند و پس از مشاهده گزارش از وضعیت تراکنش بانکی اعضای خانوارشان، اعتراض خود را ثبت کردند.

سخنگوی ستاد اجرایی تبصره ۱۴ بودجه ۹۸ ادامه داد: این آمار نشان می‌دهد از ۳۲ هزار سرپرست خانواری که به دفاتر پیشخوان مراجعه کردند ۲۶ هزار معترض به قطع یارانه نقدی معادل بیش از ٨� درصد که خود را محق دریافت یارانه می‌دانستند، پس از مراجعه به دفتر پیشخوان و دریافت کد رهگیری، به سامانه «یارانه ۱۰» مراجعه کردند، اما پس از مشاهده گزارش وضعیت تراکنش‌های بانکی خود، از ثبت اعتراض در سامانه منصرف شده اند.

میرزایی گفت: بنابراین فقط حدود ۴ درصد از کل خانوار‌هایی که یارانه آن‌ها در شهریورماه حذف شده است، پس از مراجعه به سامانه و دریافت وضعیت گزارش تراکنش‌ها و حساب بانکی، اعتراض شان نسبت به قطع یارانه برقرار ماند و بقیه، از ثبت اعتراض انصراف دادند.

سخنگوی ستاد اجرایی تبصره ۱۴ قانون بودجه ۹۸ کل کشور افزود: این حجم اندک از میزان اعتراض به قطع یارانه نقدی، نشان دهنده دقت بالای فرایند شناسایی خانوار‌های مشمول در پایگاه اطلاعات رفاه ایرانیان است. ضمن اینکه تعداد بالای افرادی که در مرحله اول به قطع یارانه اعتراض داشتند، پس از مراجعه به سامانه و دریافت گزارش تراکنش‌های بانکی از ثبت اعتراض خود منصرف شدند، نشان از افزایش پذیرش روند رو به رشد متقاعد شدن افراد و پذیرش برآورد صورت گرفته از توان مالی خانوارشان است.