صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۰۷ مهر ۱۴۰۳ - ساعت
کد خبر: ۵۰۲۰۳۴
تاریخ انتشار: ۱۲ : ۲۱ - ۲۷ شهريور ۱۳۹۸
مدت ها است که شرکت فیس بوک روی تولید یک عینک هوشمند کار می کند و اخیرا نیز این شرکت اعلام کرده که در حال همکاری با برند سرشناس «ری بن» است تا بتوانند یک عینک هوشمند جدید طراحی کنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مدت ها است که شرکت فیس بوک روی تولید یک عینک هوشمند کار می کند و اخیرا نیز این شرکت اعلام کرده که در حال همکاری با برند سرشناس «ری بن» است تا بتوانند یک عینک هوشمند جدید طراحی کنند.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، مارک زاکربرگ در کنفرانس F8 فیس بوک در سال 2017 ، تصویری از نحوه کارکرد عینک واقعیت مجازی فیس بوک را نشان داد. اکنون خبرها حکایت از آن دارند که فیس بوک با شرکت  «ری بن» همکاری کرده است تا بتواند یک جفت عینک هوشمند را به بازار عرضه کند.

برخی منابع آگاه نزدیک به این پروژه می گویند كه بین سالهای 2023 و 2025 این محصول به بازار عرضه می شود و به نوعی برای جایگزینی تلفن های هوشمند طراحی شده است. این ویژگی ها شامل پخش مستقیم از دید کاربر ، تماس های تلفنی و صفحه نمایش برای مشاهده اطلاعات کاربر در هنگام پوشیدن عینک است.

این منابع گزارش دادند که این مشارکت در واقع برای عینک های هوشمند فیس بوک است که با نام داخلی استلا شناخته می شود و به نوعی شبیه به عینک اسنپ خواهد بود و به کاربران این امکان را می دهد تا از دیدگاه خود عکس و ویدئوگرافی بگیرند. مدتی پیش سی ان بی سی برای اولین بار گزارش داد که این مشارکت برای عینک های واقعیت مجازی در فیس بوک است که اورین نامیده می شوند و قرار است جایگزین تلفن های هوشمند شود. انتظار می رود عینک های علمی تخیلی مانند نمایش اطلاعات تصویری روی لنزها به برقراری تماس و فیلم کمک کند.

اما برخی دیگر شدیدا معتقدند این اطلاعات به عینک هوشمند استلا مرتبط است که یک پروژه بسیار جاه طلب و شبیه به عینک اسنپ است که به کاربران امکان ضبط ویدیو را می دهد. از سوی دیگر فیس بوک در حال توسعه یک دستیار صوتی مانند سیری یا الکسا است.

بیزینس اینسایدر در ژانویه گزارش داد که فیس بوک صدها کارمند را در آزمایشگاه های واقعیت مجازی فیس بوک مستقر کرده که روی همین پروژه کار می کنند سخنگوی فیس بوک نیز گفت: "ما طی سال گذشته کارآمد تر عمل کردیم و محصولات واقعیت مجازی خود را در محصولات و کالاهای خود وارد کردیم و اکنون  به بهره برداری نزدیک تر هستیم."