صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۰۹ مهر ۱۴۰۳ - ساعت
کد خبر: ۵۰۱۳۲۶
تاریخ انتشار: ۰۵ : ۱۶ - ۲۴ شهريور ۱۳۹۸
معاون وزارت آموزش‌وپرورش با اشاره به اینکه طرحی برای تبدیل صندوق ذخیره فرهنگیان به "بانک" در دست اجراست، گفت: در آموزش‌وپرورش نیروی انسانی حقوق‌بگیر و غیر شاغل داریم که در شغل دیگری فعالیت می‌کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

معاون وزارت آموزش‌وپرورش با اشاره به اینکه طرحی برای تبدیل صندوق ذخیره فرهنگیان به "بانک" در دست اجراست، گفت: در آموزش‌وپرورش نیروی انسانی حقوق‌بگیر و غیر شاغل داریم که در شغل دیگری فعالیت می‌کند.

به گزارش تسنیم؛ در دومین روز از گردهمایی مشترک اعضای شورای معاونان و مدیران کل آموزش‌وپرورش که با حضور محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش‌وپرورش برگزار شد، اعضای شورای معاونان به تشریح و تبیین برنامه‌های سال تحصیلی جدید پرداختند.

تیمور علی عسگری؛ معاون حقوق و امور مجلس وزارت آموزش‌وپرورش در این گردهمایی اظهار‌ کرد: بر مبنای برنامه وزیر که بر سه اصل صداقت، صمیمیت و صراحت استوار است، رفتار ما با نمایندگان مجلس شورای اسلامی تعاملی و سازنده بوده است و ادامه پیدا خواهد کرد.

بودجه تخصیصی نوسازی مدارس سه برابر شد

وی خاطرنشان‌کرد: در بحث مجلس تعامل با ذی‌نفعان کشوری و منطقه‌ای مدنظر است و مجلس باید هم پاسخ بدهد و هم پاسخ بخواهد. از اینکه نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای ما قانون‌‌ذاری می‌کنند بسیار استقبال می‌کنیم و خوشبختانه در بحث بودجه با آموزش‌وپرورش بسیار همراهی کردند به‌عنوان‌مثال در موضوع نوسازی مدارس بودجه تخصیصی سه برابر شد.

تبدیل صندوق ذخیره به بانک

معاون حقوقی و امور مجلس گفت: در بحث قانون‌گذاری لوایحی همچون طرح پشتیبانی اداری، مالی و مدیریتی و اینکه صندوق ذخیره فرهنگیان به بانک تبدیل شود، در دست اجرا و اقدام داریم. برای شفافیت مالی صندوق ذخیره فرهنگیان پیگیری‌های جدی انجام‌گرفته است و افرادی به دادگاه معرفی‌شده‌اند.

اجازه دخالت را به نمایندگان مجلس نمی‌دهیم

وی بابیان اینکه از نظارت نمایندگان مجلس شورای اسلامی استقبال می‌کنیم اما دخالت را اجازه نمی‌دهیم، گفت: در کمیسیون‌های آموزش و تحقیقات، اصل نود و همچنین بخش‌ها و کمیسیون‌های دیگر مجلس حضور فعالی داشته‌ایم.

نیروی انسانی غیرشاغل حقوق دریافت می‌کند

معاون حقوقی و امور مجلس با اشاره به دوحوزه نیروی انسانی و هیئت تخلفات اداری، اظهار‌کرد: نیروی انسانی حقوق‌بگیر و غیر شاغل داریم که حقوق دریافت می‌کنند اما در شغل دیگری فعالیت می‌کنند که در هیئت‌های تخلفات اداری پیگیری شده است.

وی درپایان اضافه کرد: پیش‌بینی می‌کنیم که با تلاش‌های صورت گرفته، در بحث املاک ساماندهی بسیار خوب و مطلوبی اتفاق بیفتد.

به گزارش تسنیم، علیرضا کمرئی معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش‌وپرورش نیز در این گردهمایی با اشاره به اینکه فعالیت‌های پشتیبانی نباید نظام آموزشی را از اهدافش غافل کند، اظهار‌کرد: سیاست‌های کلی و توافقی و جمعی در آموزش‌وپرورش باید در حوزه تعلیم و تربیت استان‌ها ساری و جاری باشد.

وی با بیان اینکه سیاست‌های رهبر معظم انقلاب باید سرلوحه کار ما در اجرای سند تحول باشد، گفت: الگوی برنامه تعالی در مدرسه به‌عنوان الگو و ابزار مدیریتی است و الگوی تعالی تنها الگوی مهارتی در سطح کشور برای اداره مدارس است بنابراین اگر الگوی دیگری برآمده از مدرسه باشد می‌توان از آن استفاده کرد.

معاون آموزش متوسطه با اشاره به اینکه فعلاً الگوی تعالی برنامه مناسبی در مدارس است و این الگو مورد بازنگری قرارگرفته است، تصریح‌کرد: ابعاد آموزشی در این الگو مانند توسعه مشارکت و مفاهیم مدیریتی در آن وجود دارد. در این طرح بر بخش خودارزیابی متمرکز خواهیم شد بنابراین فعالیت‌هایی در قالب 4 میز در قالب طرح تعالی در مدارس در حال اجراست.

کمرئی با اشاره به اینکه الگوی تعالی ابزار مدیریتی است و هیچ تعارضی با برنامه‌های سند تحول ندارد بلکه ابزار تحقق آن است، اظهار‌کرد: توانمندکردن مدیران ازجمله ویژگی‌های طرح تعالی است و براساس سند برنامه‌ها را پُر خواهد کرد لذا تبیین مفهوم مدرسه‌محوری و تمرکز روی گروه‌های آموزشی ازجمله برنامه‌ها است.

گروه‌های آموزشی تنها کانون توسعه فعالیت‌های حرفه‌ای معلمان

وی گروه‌های آموزشی را تنها کانون توسعه فعالیت‌های حرفه‌ای معلمان برشمرد و تصریح کرد: مرکز اصلی کانون یادگیری و یاددهی کارگروه‌های آموزشی است. همچنین کارگروه‌های آموزشی، کانون اصلی توسعه حرفه‌ای است بنابراین روی ابعاد مهارتی و رشد توانمندی‌ها تمرکز داشته باشیم بنابراین جشنواره‌ها، اجتماعات یادگیری و کارگاه‌های آموزشی از جمله مصادیق توسعه حرفه‌ای است.

معاون آموزش متوسطه گفت: توسعه محیط‌های یادگیری، حضور مدیران در برنامه‌ها و تقویت پژوهش سراها ازجمله برنامه‌های این معاونت است.

وی بر عدم‌تغییر کاربری هنرستان‌ها، جدی گرفتن برون‌سپاری و تحلیل نتایج تأکید و عنوان کرد: عدم تربیت نیروی انسانی متخصص در حوزه مهارت‌آموزی مهم‌ترین مشکل در این حوزه است.