صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۰۲ دی ۱۴۰۳ - ساعت
کد خبر: ۴۹۷۹۵
تعداد نظرات: ۳۵ نظر
تاریخ انتشار: ۵۳ : ۱۵ - ۲۰ دی ۱۳۹۰
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
روزنامه های کویت، امارات متحده عربی، قطر و بحرین به دستم می رسد. آگهی های فروش قسطی عالیترین، مرغوبترین، محکم ترین خودروهای آلمانی، فرانسوی، آمریکایی، سوئدی، ژاپنی، کره ای با اقساط 128 ماهه، 150 ماهه چشمانم را خیره می کند.

 در داخل کشور صنعت خودروسازی بیماری داریم مانند بچه عقب مانده ای که در 18 سالگی پستانک بطلبد، تحت الحمایه دولت است و بدون نگرانی از رقابت و بی اعتنا به شکایت مردم می شکند و همه چیز را به هم می زند و جان مردم را می گیرد و خانواده ها را از هم می پاشاند. کمترین احترامی برای خریداران قایل نیست. دلش برای هزاران نفری که در جاده ها به قتل می رسند نمی سوزد. تا حرف می زنید چهل هزار نفر کارمند و کارگر را به رخ می کشد.

محصولاتش مورد اطمینان مردم نیست. در قراردادهای ننگین گلستان و ترکمانچای گرچه حقوق زمینی، دریایی، فضایی ایران پامال شده بود اما تا حدودی رعایت حال ایرانی ها شده بود.

در ترکمانچای اگر کاپیتولاسیون بر ایران تحمیل شد اما برای دریافت غرامت پنج میلیون تومانی (ده کرور تومانی) چند سالی برای دولت ایران مهلت قایل شدند. به خودروسازان ایرانی کاری ندارم. خدا خودش آنها را که به مردم بی اعتنا بودند و هستند تنبیه کرده و تولیداتشان روی دستشان باد کرده است.

تصادفات منتهی به 27 هزار کشته و هزاران مجروح و مصدوم و کور شده و دست قطع شده و قطع نخاع شده و پاشکسته و چلاق گردیده، بازارشان را که به زور آگهی های سنگین گرم شده بود سرد کرده. گله من امروز از دولت است که واردکنندگان خودرو را به حال خود رها کرده که هر از چندگاه بهای خودروهایشان را بالا ببرند.

اگر خودرو گران شده، پس چرا در کویت و قطر و امارات متحده و بحرین و کشورهای خاورمیانه این قدر ارزان است؟ چرا کمپانی های واردکننده با التماس و دادن جایزه دنبال خریدار می گردند؟
مردم را بچه فرض کرده اید؟ چرا در ماه رمضان هر سال کمپانی های واردکننده خودرو به کشورهای عربی خاورمیانه جایزه هفته خودرو برای خریداران خودروهای خود تعیین می کنند؟ چرا گارانتی ده هزار کیلومتری یا سه سالی می دهند؟ چرا قرآن با جا قرآنی و انواع دستگاه های الکترونیکی صوتی و تصویری به عنوان هدیه به خریداران می دهند؟ چرا آن قدر قربان صدقه مردم می روند؟ چرا پیش قسط نمی گیرند؟ چرا ضامن معتبر طلب نمی کنند؟ چرا پرداخت اولین قسط خود را چهارماه بعد از تحویل قرار می دهند؟

چرا در اینجا انگار می ترسند مردم فرار کنند یا زیرآب بروند و اقساط چهار تایی تعیین می کنند؟

بین این سوی آب و آن سوی آب چه تفاوتی وجود دارد؟

چرا به مردم ایران اطمینان ندارند؟ این واردکنندگان چرا بهای خودروهای 18 میلیونی خود را تا 40 میلیون، 50 میلیون، 60 میلیون و 100 میلیون بالا برده اند؟ چرا برای فقط یک طبقه خاص (لومن کلاچ) را هدف قرار داده اند. چرا به فروش بیشتر برای طبقات مردم متوسط نمی اندیشند. مازارتی به ایران وارد شد، قرار است آلفارومئو هم بیاید، برای کی؟ آقا زاده ها؟ میلیاردرها، رانت خوارها و رانت دارها؟ وام بگیرهای کلان بانکی؟ پس سایر مردم چی؟ آیا قانون نانوشته ای داریم که به مردم عادی خودروهای دودزا، آتش بگیر، دارای انواع معایب و خطرات جانی عرضه شود و خاصان و مایه داران از خودروهایی که در هر جای دنیا عموم مردم خریداران واقعی آنها هستند برخوردار شوند؟

خودروی ایرانی خطرناک، معیوب، خرج زا و به درد نخور است. این را کسی می نویسد که در میهن دوستی او و احترام به ایران و هر چه در ایران هست هیچ کسی شک ندارد. اما وقتی کالایی خطرناک است باید آن را یا دور انداخت یا اصلاح کرد. امید اصلاح که وجود ندارد.

کسی گوشش بدهکار نیست. زمانی در ایران عصر رضا شاه خواستند هواپیما بسازند، میلیونها تومان آن زمان خرج شد. انگلیسیها لاشه های مستعمل کارخانه هواپیماسازی کهنه و از تولید خارج شده خود مربوط به سالهای 1920-1918 را به ما قالب کردند. هواپیماهایی به نام شهباز ساخته شد که جان صدها جوان هوانورد برومند ایرانی را گرفت. در سال 1330 خود دولت و ارتش وقت فهمیدند به درد نمی خورد.

تعدادی هواپیمای جنگی مرغوب به آمریکا سفارش دادند. تا کشتی آنها را به بندر آبادان برساند، جنگ شهریور پیش آمد. انگلستان که آبادان را اشغال کرد، آن طیارات را ضبط کرد و به نفع خود در جنگ به کار برد. دولت ایران هم بساط هواپیماسازی مزخرف و خطرناک شهباز را برچید، زیرا در جنگ سه روزه هم کاری از آن لگن های قراضه برنیامد و عده زیادی از خلبانان هنگام آوردن آن طیارات از پنج هنگ هوایی در شهرستانها به تهران و چه در سالهای بعد جان خود را از دست دادند. حالا دولت و وزارت صنعت و مضافات حال خیال اصلاح این اتولهای مشدی ممدلی را ندارد. مردم مظلوم می خرند و در جاده ها کشته می شوند. چه نیازی است که این تولیدات خطرناک همچنان ارایه شوند؟ چه ایرادی دارد دولت ما افکار بازاری و کاسبکارانه را کنار بگذارد. کی از این پولهایی که به عنوان مالیات و عوارض و سود بازرگانی از واردکنندگان می گیرد، برای یک سال چشم بپوشد و بگذارد مردم لذت خودرو سواری شایسته را آن سان که شأن مردم جهان امروز است بچشند و از سویی خودروسازان را تنبیه و وادار به ساخت خودروهای با کیفیت کند.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱۷
همی
|
۱۸:۲۰ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۵
حرفاتا باید با طلا بنویسی
دمت گرم
مریم
|
۱۶:۳۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۵
ای بابا خدا خیرت بده
یه دردو دو درد نیست
به کجاش میخای رسیدگی کنی
خدا به دادمون برسه
ناشناس
|
۱۶:۲۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۲
دمت گرم
حسین
|
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۲
من متاسف هستم ما کشور صنعتی نیستیم یک صنعت دست وپا شکسته خودرو داریم همه هم به اون حمله می کنن.داداش طراحی خودرو کار آسانی نیست و تازه نزدیک 10 میلیون از تولید خودرو داخلی زندگی می کنن
ا-محمودی
|
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۱
بنام خدا

سلام

خودروی تولید داخل با مصرف بالا همچنان در حال سرقت بی صدا از جیب مردم و آلوده کردن بیشتر هوای شهرهاست
از چند ده هزار نفر کارگر ایران خودرو و سایپا حمایت شود ده هامیلیون نفر دیگر مهم نیستند که......!!!!!!!!!!!
dvm
|
۱۲:۳۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۱
206 خریدم از زمان خرید هر ازگاهی چراغ ترمزش روشن نمیشه، گاهی هم چراغ راهنمای سمت راست، از همه مهمتر کمربندمو میبندم گاهی خودبخود باز میشه، شاید در یکی از این گاهی ها بخاطر یک کمربند بی ارزش بمیرم، وقتی از یک کمربند ناقابل میزنند دیگر وای بحال...
بانک کتاب
|
۱۱:۰۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۱
مشکل دولت ما اینه که به خودرو ساز میگه استاندارد رو باید بالا ببری خودرو ساز میگه در توان ما نیست دولت میگه پس تولید رو متوقف کن خودرو ساز میگه:ما هزاران نفر کارگر داریم از کار بیکار میشن دولت هم که به فکر ابروش بین کشورهای همسایه از نظر آمار کار تو کشور هست دهنش بسته میشه و خودرو ساز به تولید لگن های خودش ادامه میده
اکبرعلی
|
۱۷:۰۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۳۰
اصل حرف مبنی بر نبودن کیفیت قابل قبول است
ولی آیا این که این مسئله درست شدنی هست یا خیر بحث دیگری است.
سی سال پیش که همین کارخانه ها به دست بخش خصوصی اداره میشد کالاهایی با کیفیت خودروهای اروپایی و امریکایی در ایران تولید میکردند.
حال چه بر سر این کارخانه های دولتی شده آمده است خدا میداند و عوامل پشت و روی پرده
saeedzey
|
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۳۰
سلام . کو گوش شنوا !
Mehran1
|
۰۴:۳۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۳۰
بابا بخدا من خستتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتم از پراااااااااااااااید
ناشناس
|
۲۳:۳۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۹
خسته ام خسته از اين نامرديا
رضا
|
۲۰:۰۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۹
بابت مقاله بسیار زیبایتان ممنونیم
به قوله شعری..
ما همه منتظریم که یکی دلش طاقت نیاره همه حرفامونو بگه...
بازم ممنون
محسن
|
۱۹:۲۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۹
از ماست که بر ماست
حسین
|
۱۶:۳۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۹
خدا پدر و مادرت رو بیامرزه حرفهای به این زیبایی رو تا به حالا هیچ کس جرات نداشت بزند. انشااله بجای مردم بیچاره بچه ها و خانواده خودشان توی جاده ها تلف بشوند.
ناشناس
|
۲۳:۴۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۸
همایت بی چون و چرای دولت از این خودرو سازای بی عرضه باعث شده همچین بلایی سر ملت بیاد
براچی مرز روی ماشینای با کیفیت و سواری های دیزل با کیفیت و ارزان قیمت بسته هستش؟
براچی باید 2 برابر گمرک بدی برای یه ماشین با کیفیت اونوقت تندر 90 رو به قیمت 10 تومن و پراید رو به قیمت 4 تومن و پیکان رو به قیمت 1.5 تومن میدن به کشواری همسایه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
وقتی هم ایرانخودرو ورشکست می شه بهش پول دولتی تزریق می کنن و نهادهای دولتی موظف می شن ماشین سفارش بدن به این شرکت اونم روا و ...!!!!!!!!
بی نام
|
۲۳:۲۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۸
دمت گرم. خدا بهت سلامتی بده...
محمد
|
۲۳:۰۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۸
واقعاً تعجب آوره با این همه اعتراض , شکایت, خبر اعتراضی و ... چرا اینقدر به خواست و نظر و جون مردم بی اهمیت هستن...
علی
|
۱۸:۳۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۸
اقاجون هرچی می خواهد دل تنگت بگو
همه این حرفها را می دانند و باز هم می دانیم که که گوش هیچ کدامشان به این حرفها بدهکار نیست .
نتیجه : گفتنش هیچ فایده ای نداره و همینی هست که هست
فاطیما
|
۰۸:۰۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۸
توی تاکسی لوکس کشورمون نشسته بودم! یه عرب هم جلو نشسته بود، راننده تاکسی وقتی یه ماشین شاسی بلند از کنارش رد شد گفت: عجب ماشین توپیه!!!!
عربه گفت: این چیه آخه؟!!!! من ده برابر بهتر از این رو دارم که به پول ایران 8 میلیون خریدم!!!!!!!!!!!!1
اونوقت ما پرایدمونو حدود همین قیمت میدن بعدم کلی منت سرمون میزارن. مملکت داریم؟!!!!!
ناشناس
|
۰۱:۳۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۸
همه میدونیم که مشکل از صنعت خودرو سازی نیست و همین صنعت عقب مونده خودش یه نیروی محرکه قوی برای بقیه صنایع هستش که البته اون صنایع هم مشکلات خودشون رو دارن و برای رفع این مشکلات باید با اتخاذ روشهای مناسب در سیاست خارجی راه رو برای پیشرفت صنایع باز گذاشت وگرنه در ایران هرموقع که وضعیت ذخیره ارزی مناسب بوده همه ناراحت کیفیت پایین تولیدات داخلی هستن و دنبال واردات باکیفیت! و هروقت کفگیر به ته دیگ میخوره یادمون میافته که چرا صنایعمون رو تقویت نکردیم تا وابسته به صادرات نفت نباشیم
هادی
|
۰۰:۴۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۸
پژو ۲۰۷ اتومات صفرخریدم ترمزش هروقتی که دلش نخوادنمیگیره یکبار خوردم به یک پراید وبیش ازسیصد هزارتومن به هردوماشین خسارت وارد شد کسی هم جوابگونیست
پاسخ ها
مهران
| |
۰۱:۴۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۸
خیلی بدشانسی اخه میگن تو این ابوغراضه ها لااقل 207 بد در نیامده
مجید
|
۲۲:۴۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۷
من در یکی از کشورهای همسایه بودم میدیدم که طرف با یه ماشینی که حسرت داریم یه بوق باهاش بزنیم مسافر کشی میکنه!!! بخاطر اینکه تبلیغش نشه نمیگم اسم ماشینه تویوتا کمری بود!!!!!!!!!!!!
ناشناس
|
۱۹:۲۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۵
‫از بنزین بی کیفیت و چگونگی رانندگی بعضی ها هم بنویسید.خانه از پایبند ویرانست،خواجه در بند نقش ایوان است.
آرش
|
۰۸:۱۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۵
واقعاً من موندم ،،این خودروهای ملی رو صادر هم میکنیم ###
بیچاره عراق و ونزولا###
اگه نمیتونیم یه محصول ایمن با کیفیت و ارزان تولید کنیم،
خوب به جاش وارد کنیم#
.......
حسین
|
۱۶:۳۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۴
بعضی از مسئولین ما، ما را لایق همین ابو قراضه ها می دانند و برای مردم ارزش قائل نیستند.مثلا ندید موسسه استاندارد سطح استاندارد را پایین آورد تا پیکان وانت ها شماره گذاری شوند؟داد پلیس هم در آمد. اشتغال زایی را بهنه می کنند و غافل از آنکه این اشتغال زایی به بهای خون و آسایش مردم است...
reza
|
۱۸:۲۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۳
کاش یک درصد احتمال میدادیم که گفتن این حرفها فایده داره... !!! :(
ناشناس
|
۰۴:۲۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۳
تصمیم گیرندگان خودشان این اشغالها را سوار نمی شوند !!!!!!!!!!! حالا شما هی گلوی خودتان را پاره کنید !!!
رضا
|
۱۷:۴۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۲
گوش اگر گوش تو و ناله اگر ناله من
البته آنچه به جایی نرسد فریاد است
ناشناس
|
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۲
بهترین اتومبیلهای روز دنیا در همسایه شمال غربی ، ترکیه با اقساط بدون بهره و شرایط ویژه مثل اپشنال مجانی واگذار می شود ! آنوقت ما .............
بهرام`
|
۲۳:۳۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۰
هرچه ميخواهد دل تنگت بگو كو گوش شنوا......
ناشناس
|
۲۳:۳۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۰
میدونین چرا کسی نظر نداده:
آخه همه از همه چی خبر دارن
و میدونن نظر دادن بی فایدس
محمد مجیدی
|
۲۲:۳۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۰
آقا گل گفتی و گل نوشتی ولی فعلا اوضاع همینه و بد تر هم شده یادت رفت بگی که فلان شرکت تا پارسال علاوه بر تعرفه 110 درصدی بابت قسط کردن آن 100 درصد دیگه رو قیمت میگذاشت و الان دیگه این کار رو هم به صرف نمی دونه. آب گل آلود است و نامرد زیاد ولی از همه بدتر اینکه نامرد خودی است ضایع کردن حق الناس فقط در ایران ماست مثل بانک داری مان که تنها کشوری هستیم که وام های بانکی مان کاملا ربا است و تنها کشوری هستیم که ادعای بانکداری بدون ربا را داریم
محمد
|
۱۹:۵۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۰
باسلام.واقعادمتون گرم.الان یه ساله 206 خریدم هرروزیه جاییش صدامیده دیوونم کرده بخدا.پول هم ندارم که برم ماشین خارجی بخرم.چرامابایدماشینی سواربشیم که تواروپا یا حتی همین کشورهای درجه چندم همسایمون هیشکی سوارنمیشه.چراااااااااااااااااااااااااااااااااا؟؟؟؟؟؟
حسین
|
۱۶:۲۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۰
خداپدرومادر نگارنده این مطلب رابیامرزد وخودش راحفظ کند درد دل 75 میلیون ایرانی ( منهای صاحبان ورانت خواران صنعت خودرو)راگفتی