صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۰۲ دی ۱۴۰۳ - ساعت
کد خبر: ۴۹۳۸۲۹
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۱۵ - ۱۴ مرداد ۱۳۹۸
اتوبان چمران زیرپل یادگار امام بلای جان کامیون‌ها و ماشین‌های سنگین شده است. این ‏ماشین‌ها به دلیل ارتفاع پایین پل اتوبان یادگار امام و البته بی‌توجهی به تابلوهای راهنمایی و ‏رانندگی دچار حادثه می‌شوند. همین شنبه بود که دو ماشین سنگین در فاصله زمانی کوتاهی در ‏آنجا دچار حادثه شدند. اتاق هر دوی آنها به پل اتوبان یادگار گیر کرد و باعث واژگونی شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

اتوبان چمران زیرپل یادگار امام بلای جان کامیون‌ها و ماشین‌های سنگین شده است. این ‏ماشین‌ها به دلیل ارتفاع پایین پل اتوبان یادگار امام و البته بی‌توجهی به تابلوهای راهنمایی و ‏رانندگی دچار حادثه می‌شوند. همین شنبه بود که دو ماشین سنگین در فاصله زمانی کوتاهی در ‏آنجا دچار حادثه شدند. اتاق هر دوی آنها به پل اتوبان یادگار گیر کرد و باعث واژگونی شد.

به گزارش شهروند، هرچند این دو حادثه به طرز معجزه آسایی هیچ خسارت جانی در پی نداشت و حتی به ‏هیچ یک از خودروهای عبوری در آن گذر پرتردد خسارتی وارد نشد؛ اما حوادث مشابه در این ‏تقاطع غیرهمسطح خطرناک، خسارت‌های جبران‌ناپذیری به دنبال داشته است.‏

ظاهرا عمده مشکل این دوربرگردان که دقیقا در انتهای اتوبان یادگار امام قرار دارد، ارتفاع پایین ‏این پل است. البته این موضوع به خودی خود حادثه ساز نیست و بی‌توجهی ماشین‌های سنگین و ‏اصرار آنها برای تردد از این زیرگذر، باعث بروز حادثه می‌شود. درست مثل حادثه‌ای که شنبه بعداز‏ظهر رخ داد. یک خاور ٦ تنی درحالی‌که باری از مبل و تخت حمل می‌کرد با سرعت وارد این زیر ‏گذر شد و در حین دور زدن واژگون شد.

مجید راننده ٤٥ ساله این ماشین می‌گوید که هیچ‌یک از ‏تابلوهای راهنمایی‌ورانندگی را ندیده وگرنه اصلا وارد این گذر نمی‌شده و مسیر دیگری را برای ‏حمل بارش انتخاب می‌کرده: «تابلوها جایی نصب شده که من راننده با ارتفاع ٢ تا ٣ متر اصلا به آن ‏دید ندارم.»

مجید اما حرف‌های دیگری هم درباره این حادثه دارد. این راننده می‌‏گوید: «ماشین بعد از گیر کردن به پل از طرف شاگرد واژگون شد، من و صاحب بار داخل ماشین ‏بودیم؛ شانس آوردیم که سالمیم.»

به گفته این راننده که از صفا دشت با بار مبل و تخت به مقصد ‏قیطریه تهران حرکت کرده بود، همه مسیر را با راهنمایی صاحب بار تا انتهای پل یادگار آمده ‏بود: «البته برای بار اول هم بود که از آن‌جا رد می‌شدم، به یکی از افسرهای راهنمایی و رانندگی که ‏آنجا بود گفتم چرا این‌جا تابلوی محدودیت ارتفاع ندارد، او در جواب به من جایی را نشان دادکه تابلو ‏بود، اما به خودش گفتم اگر شما از داخل ماشین من آن تابلوها را دیدی حق با شماست.» ‏

حالا ماشین مجید که کلی هم خسارت دیده با یدک‌کش به ماهدشت کرج منتقل شده. خودش ‏می‌گوید به خاطر ٢٠٠هزار تومان باربری باید کلی خرج ماشینش کند. ماشینی که هنوز هم قسط‌‏هایش تمام نشده. از سوی دیگر به بار آن هم که سرویس مبل و تخت خواب بوده خسارت زیادی ‏وارد شده. البته بار مجید بیمه بوده و او حداقل از جبران خسارت صاحب جنس خیالش راحت است. ‏اما او چند هفته‌ای بدون ماشین است و این یعنی کار و درآمد مجید فعلا تعطیل است.‏

اما ساعت ٥٠: ٨صبح شنبه یک کامیون دیگر هم در همین منطقه دچار حادثه شد. اتاق بلند ایسوزو ‏به پل گیر کرد و باقی ماجرا. در آن حادثه هم راننده جان سالم به در برد. ماشینی که از اهواز برای ‏باربری به تهران آمده بود. مرد میانسالی که در محل حادثه حضور داشت می‌‏گوید: «من نگهبان هتل اوین هستم، چند‌سال است که این‌جا کار می‌کنم، از وقتی این پل ساخته ‏شده، بارها این اتفاق افتاده. چند‌سال پیش که یک ماشین سنگین روی پژو ٢٠٦ افتاد و یک نفر هم ‏کشته شد. نمی‌دانم مشکل چیست اما حداقل ماهی ٢ بار کامیون و بونکر این‌جا واژگون می‌شود. ‏البته بعضی‌ها هم گیر می‌کنند و با کمک آتش‌نشانی از زیر پل خارج می‌شوند.»

او صحبت‌هایش ‏را این‌گونه ادامه می‌دهد: «این دوربرگردان تردد زیادی دارد، وقتی که چنین حوادثی هم اتفاق می‌‏افتد، راه‌بندانی می‌شود که بیا وببین. بعضی روزها طول ترافیک اتوبان یادگار امام از خروجی ‏بیمارستان مدرس سعادت آباد هم رد می‌شود. همه اینها هم به خاطر ارتفاع کم ‏این پل است.»‏ آبان ماه ٩٧ بود که واژگونی یک بونکر سیمان در همین منطقه حادثه‌ساز شد. آن بونکر حمل بتن ‏واژگون شد و یک ساندرو را هم له کرد. در آن حادثه هم به طرز معجزه آسایی به تنها سرنشین ‏ساندرو آسیبی نرسید. ‏