پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
یکی از دشوار ترین کارهای دنیا را می توان انتخاب بین فراری و لامبورگینی دانست. درواقع بسیار دشوار است که وقتی یک فراری و لامبورگینی را می بینید بگویید کدام یک را بیشتر دوست دارید. اما می دانید مدیران فراری و لامبورگینی زمانی با یکدیگر مشکل داشتند؟
به گزارش سرویس خواندنی های انتخاب، چه ماشین باز و علاقه مند به حوزه خودروباشید، چه نباشید، احتمالا نام برندهای لامبورگینی و فراری را شنیده اید. دو برندی که هر یک به تنهایی مخاطبانی متعدد و ثروتمند دارند. اما جالب است بدانید اگر بداهلاقی مدیر فراری نبود شاید هرگز برند لامبورگینی خلق نمی شد یا حداقل فقط در حوزه تولید ماشین های سنگین و صنعتی کار می کرد.
سالهای جنگ جانی برای کشورهای درگیر جنگ مثل ایتالیا بسیار دشوار گذشت، فروچیتو لامبورگینی یکی از افرادی بود که در سال های جنگ جهانی مسئول تعمیر و نگهداری خودروهای جنگی بود. جوانی باهوش از خانواده ای مزرعه دار که استعداد خیره کننده ای در تعمیر و شناسایی عیوب خودروها از خود نشان می داد. او با همین دانش ذاتی پس از بازگشت از جنگ برای کشاورزان تراکتور می ساخت و همزمان با کسب درامد، تجربه خود را افزایش می داد.
اندک اندک فروچیتو با سخت کوشی موفق به کسب ثروتی کلان شد و یک فراری خرید، اما وقتی چند بار سوار فراری شد حس کرد کیفیت قطعات داخلی، خدمات عادی مثل گاز و ترمز و مواردی مشابه ضعیف است و مرتب نیاز به تعمیرات دارد. از آن جا که فروچیتو دست به آچار بود به سرعت متوجه شد فراری می تواند و باید بهتر باشد بنابراین تصمیم گرفت سری به دفتر مدیر فراری زده و با او صحبت کند.
اما رفتار مدیر فراری با فروچیتو بسیار زننده و تحقیر آمیز بود. او نه تنها فروچیتو را راه نداد، بلکه به او توهین کرد و او را یک کشاورز تراکتورساز دانست که سر از تولید خودرو در نمی آورد. همین موضوع جرقه رقابت و انتقام را در ذهن فروچیتو زد و درست ماه بعد و پس از کار سخت، در اکتبر سال 1963، لامبورگینی اولین خودروی خود را در نمایشگاه خودرو به نمایش گذاشت.
این روزها و پس از سال ها از آن ماجرا، لامبورگینی و فراری رقبایی دیرینه محسوب می شوند. رقبایی که شاید اگر برخورد آن روز مدیر فراری نبود، اساسا هرگز با یکدیگر رقابت نمی کردند و اکنون کارخانه لامبورگینی صرفا در حوه تراکتور و ماشین های زراعی کار می کرد.