صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۲۸ شهريور ۱۴۰۳ - ساعت
کد خبر: ۴۷۵۵۲۱
تاریخ انتشار: ۵۶ : ۱۷ - ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸
با نزدیک شدن به قسمت های پایانی سریال بازی تاج و تخت، روند تفکیک علاقه مندان به شخصیت های مختلف سریال نیز مشهود تر است. درواقع هر یک از شخصیت های سریال(حتی سرسی) طرفداران خاص خود را دارند. اما به نظر می رسد روند محبوبیت جان اسنو چندان صعودی نیست.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

با نزدیک شدن به قسمت های پایانی سریال بازی تاج و تخت، روند تفکیک علاقه مندان به شخصیت های مختلف سریال نیز مشهود تر است. درواقع هر یک از شخصیت های سریال(حتی سرسی) طرفداران خاص خود را دارند. اما به نظر می رسد روند محبوبیت جان اسنو چندان صعودی نیست.

به گزارش سرویس خواندنی های انتخاب، جان اسنو را می توان یکی از محبوب ترین کاراکترهای سریال بازی تاج و تخت دانست. کاراکتری که در فصل های اول مظلوم و بی پناه به نظر می رسید و برخی افراد به خاطر همین معصومیت دوستش داشتند و به مرور زمان نشان داد شجاع و باهوش بودن نیز از دیگر ویژگی های نقشش است.

اکنون در آستانه قسمت پنجم می دانیم جان اسنو نیمی استارک و نیمی تارگرین است و می تواند وارث واقعی تاج و تخت باشد. با همه این ها به نظر می رسد وضعیت محبوبیت او در طول سریال نوسان شدیدی داشته است. اغراق نیست اگر بگوییم تا فصل هفتم محبوبیت جان اسنو یکسره روندی صعودی داشت.

اما از ابتدای فصل هشتم نقدها به شخصیت او شدت گرفته و حتی برخی از طرفدارانش به طرفدارن دنریس، آریا و سانسا تبدیل شده اند.  بسیاری از طرفداران جان اسنو انتظار داشتند در قسمت سوم، این جان اسنو باشد که پادشاه شب را شکست دهد، نه آریا استارک. از سوی دیگر برخی طرفداران جان اسنو نیز می گویند از جان انتظار قدرت و صلابت بیشتری داشتند.

البته وقتی صحبت از محبوبیت می شود وضعیت سرسی نیز نسبتا مشابه است. تعداد طرفداران جان بسیار بالاتر از سرسی است. اما سرسی نیز برخلاف دو فصل نخست که به خاطر زیرکی و مرموز بودن شخصیتش طرفدارانی داشت، به مرور و با بالا رفتن وضعیت خشونتش با کاهش طرفداران خود رو به رو شد. گرچه شکی نیست که همین موضوع نیز نشان می دهد نویسنده، کارگردان و بازیگر در پرورش این نقش بسیار موفق بوده اند.

وضعیت برادران لنیستر اما کاملا متضاد با خواهرشان سرسی است. درواقع جیمی و تیریون لنیستر به مرور زمان و با گذشت قسمت های سریال بین علاقه مندان سریال بازی تاج و تخت محبوب شده اند. اما باز هم به ماجرای جان اسنو بر می گردیم. یکی از دلایلی که باعث سردرگمی و مشکل مخاطبان با جان اسنو شده، این است که اگر جان اسنو به قدرت برسد تکلیف بقیه چیست و ایا اساسا مخاطبان انتظار چنین پایان کلیشه ای را از سریال بازی تاج و تخت داشتند؟

فراموش نکنیم که رفتار ناگهانی جان اسنو برای ترک یار همیشگی وی یعنی گرگ محبوبش نیز بسیاری از علاقه مندان را ناامید کرده و در توییتر به شگفتی وا داشته است. قطعا با پایان یافتن سریال تعداد علاقه مندان هر شخصیت ارزیابی خواهد شد. اما اگر شما هم از طرفداران سریال بازی تاج و تخت هستید، به ما بگویید که آیا از ابتدای سریال تا کنون جان اسنو را دوست داشتید و اصلا او را لایق تسخیر تاج و تخت می دانید؟