صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۰۴ دی ۱۴۰۳ - ساعت
کد خبر: ۴۶۸۲۴۵
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۰ - ۱۳ فروردين ۱۳۹۸
فیس بوک یک ابزار جدید به بخش خبرخوان خود افزوده که در پی یافتن پاسخ این سوال است که "چرا من این پست را می بینم؟"
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فیس بوک یک ابزار جدید به بخش خبرخوان خود افزوده که در پی یافتن پاسخ این سوال است که "چرا من این پست را می بینم؟"

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، فیس بوک اعلام کرده است به خبرخوان ها یک ویژگی به نام "چرا من این پست را می بینم" اضافه می کند. این ویژگی درست شبیه به ویژگی "چرا من این آگهی را می بینم؟" است که از سال 2014 در کنار آگهی های فیس بوک ظاهر شده است.

به نظر می رسد فیس بوک در تلاش است شفافیت هر چه بیشتر را برای کاربران به ارمغان بیاوردد و بر همین اساس نیز الگوی خبرخوان خود را شفاف تر کرده و در نتیجه در تلاش است به اغلب کاربران در مورد چگونگی کارکرد الگوریتم  خبرخوان خود اطلاع رسانی کند.

پس از طی حملات تیراندازی در مساجد نیوزیلند فیس بوک تغییراتی متعدد را انجام داده و به نظر می رسد تغییر فعلی نیز پاسخی است به دادخواستی که توسط وزارت مسکن و شهرسازی ایالات متحده ارائه شده است.در این دادخواست فیس بوک متهم به استفاده تبلیغاتی از فیس بوک برای نقض قانون  آگهی های مسکن عادلانه  شده است.

از اقدامات اخیر فیس بوک می توان به حذف کاربران ناسیونالیسم سفید و تبلیغات ضد واکسیناسیون نیز اشاره کرد. فیس بوک در خصوص جدیدترین تغییرات خبرخوان خود می گوید: "این اولین بار است که "اطلاعاتی در مورد نحوه عملکرد آنلاین به طور مستقیم در برنامه  ما ایجاد شده است. کاربران می توانند به عنوان یک منوی کشویی در گوشه سمت راست، به  گزینه "چرا من این پست را می بینم" دسترسی پیدا کنند و اطلاعاتی در مورد الگوریتم فیس بوک داشته باشند.

به عنوان مثال، اگر این پست از طرف یک دوست  یا گروه برای شما ارسال شده باشد متوجه خواهید شد. اما شاید برایتان سوال باشد چه اطلاعاتی عموما بیشترین تاثیر را در نظم ارسال خبرها دارد:

_چگونگی ارتباط با پستهای افراد، صفحات یا گروهها

_چگونگی ارتباط با یک نوع خاص از پست، به عنوان مثال، فیلم ها، عکس ها یا لینک ها

 _محبوبیت پست های اشتراک شده توسط افراد، صفحات و گروه های مورد نظر شما