صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۰۷ مهر ۱۴۰۳ - ساعت
کد خبر: ۴۶۴۸۰۴
تاریخ انتشار: ۲۸ : ۱۳ - ۲۳ اسفند ۱۳۹۷
شرکت گوگل در راستای پاکسازی محیط تبلیغاتی خود، بالغ بر 2.3 میلیارد تبلیغ با محتوای مخرب را حذف کرد. این شرکت طی یک سال گذشته نیز 900 میلیون آگهی مشکل دار را حذف کرده بود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

شرکت گوگل در راستای پاکسازی محیط تبلیغاتی خود، بالغ بر 2.3 میلیارد تبلیغ با محتوای مخرب را حذف کرد. این شرکت طی یک سال گذشته نیز 900 میلیون آگهی مشکل دار را حذف کرده بود.

به  گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، گوگل تا پایان سال 2018 حدود 2.3 میلیارد تبلیغ را مسدود کرده است. به نظر می رسد این اقدام، بخشی از تلاش گوگل برای جلوگیری از کلاهبرداری، سوء استفاده، توسعه نرم افزارهای مخرب و دیگر مشکلاتی است که می تواند صنعت تبلیغات آنلاین را تضعیف کند.

به طور خاص؛ گوگل نزدیک به 1 میلیون حساب  تبلیغاتی و 734،000 ناشر و توسعه دهنده برنامه را از رده خارج کرده است.شاید این حجم توجه به تبلیغات عجیب به نظر برسد اما اما این یک ایده مهم است که تبلیغات مخرب باعث تضعیف تکنولوژی می شوند. تضعیف تکنولوژی به معنای تضعیف نیروی مالی نه تنها برای گوگل بلکه برای وبسایت ها و برنامه های بی شماری که در گوگل بر  تبلیغات تکیه می کنند، خواهد شد.

درحال حاضر بسیاری از پلتفرم ها با تبلیغات مشکل دارند و مرورگرهایی از جمله سافاری، فایرفاکس و حتی کروم به طور فزاینده ای به واسطه تبلیغات مورد سوء استفاده قرار گرفته اند. گوگل 31 خط مشی را برای ممنوع کردن دسته بندی های تبلیغاتی در سال 2018 راه اندازی کرد. این امر بر آگهی های تبلیغاتی مختلف مربوط به «پشتیبانی تکنسین های شخص ثالث، نمایندگیهای فروش بلیط، سرویس های رمزنگاری و سرویس های محلی مانند تعمیرات درب گاراژ، فروش اوراق قرضه و درمان اعتیاد تأثیر گذاشت.»

گوگل برای مبارزه با این آگهی ها از ترکیبی از مهندسان و هوش مصنوعی برای یافتن منابع آگهی های مخرب استفاده کرده است.