صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۲۲ آذر ۱۴۰۳ - ساعت
کد خبر: ۴۵۷۰۶۹
تاریخ انتشار: ۱۷ : ۱۶ - ۱۳ بهمن ۱۳۹۷
کمپانی مشهور خودروسازی «بی‌ ام‌ و» سال‌هاست از سوئیت‌های «اپرای پردیس و پریسا» ساخته لوریس چکناواریان در تبلیغ محصول خود استفاده کرده است؛ اپرایی که قرار است چند روز دیگر در ایران روی صحنه برود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

کمپانی مشهور خودروسازی «بی‌ ام‌ و» سال‌هاست از سوئیت‌های «اپرای پردیس و پریسا» ساخته لوریس چکناواریان در تبلیغ محصول خود استفاده کرده است؛ اپرایی که قرار است چند روز دیگر در ایران روی صحنه برود.

به گزارش ایسنا، سال ۲۰۰۲ کمپانی خودروسازی «بی ام و» کپی‌رایت «اپرای پردیس و پریسا» را از لوریس چکناواریان آهنگساز و رهبر ارکستر ایرانی خریداری می‌کند و با استفاده از ملودی این اثر در تبلیغ خودرو BMW سری ۷، این محصول را به دنیا معرفی می‌کند.

در این بخش می‌توانید ویدئوی تبلیغاتی این شرکت خودروسازی را ببینید:

این اپرا در سال ۱۳۵۲ نوشته می‌شود و همان سال در ارمنستان روی صحنه می‌رود. حالا هم قرار است اپرای «پردیس و پریسا» توسط گروه اپرای «آیو» ۱۵ و ۱۶ بهمن ساعت ۲۱:۳۰ در تالار وحدت روی صحنه برود؛ قیمت بلیت‌های این اجرا ۵۰ تا ۱۳۰ هزار تومان است.

این اپرا سال گذشته توسط همین گروه برای اولین بار پس از ۴۶ سال در ایران اجرا شد. «پردیس و پریسا» اولین اپرایی است که چکناواریان پیش از انقلاب به زبان فارسی نوشته و بارها در کشورهایی چون انگلستان، ایالات متحدهٔ آمریکا و ارمنستان اجرا شده‌است.