صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۰۳ آبان ۱۴۰۳ - ساعت
کد خبر: ۴۴۹۱۵۲
تاریخ انتشار: ۳۲ : ۲۲ - ۰۶ دی ۱۳۹۷
آیین بزرگداشت آیت الله 'سید محمود هاشمی شاهرودی' رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام عصر پنجشنبه در بغداد برگزار شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در این آیین که از سوی سفارت جمهوری اسلامی ایران در بغداد در محل سفارت برگزار شد، 'نوری مالکی' نخست وزیر اسبق عراق، شیخ 'مهدی الصمیدعی' مفتی اهل سنت عراق، شیخ 'خالد الملا' رئیس جمعیت علمای عراق و دهها شخصیت تراز اول سیاسی عراق، وزیران و نمایندگان کنونی و سابق شرکت داشتند. 
حضور هیات های مختلف از گروههای سیاسی عراق و نمایندگان شخصیت های سیاسی عراق نیز در این مراسم چشمگیر بود. 
'رضا اردکانیان' وزیر نیروی جمهوری اسلامی ایران و هیات همراه که برای انجام سفر کاری در عراق بسر می بردند نیز در این مراسم حضور داشتند.
میهمانان حاضر در این آیین در استقبال 'ایرج مسجدی' سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد از آنان، مراتب تسلیت و همدری خود را با ملت و دولت جمهوری اسلامی ایران به مناسبت درگذشت رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ابراز کردند. 
همزمان مراسم بزرگداشتی نیز در نجف اشرف از سوی آیت الله سید 'مجتبی حسینی' نماینده ولی فقیه در عراق برگزار شد و مراجع تقلید، نمایندگان بیوت مراجع، علما، روحانیون، مسوولان و اقشار مختلف مردم نجف اشرف در آن شرکت کردند. 
مقامات و شخصیت های مختلف عراقی طی سه روز گذشته با ارسال پیام های جداگانه ضمن تجلیل از شخصیت علمی، فقهی و مبارزاتی آیت الله هاشمی شاهرودی، درگذشت وی را به دو ملت ایران و عراق تسلیت گفتند. 
مراجع تقلید نجف اشرف بویژه آیت الله سیستانی نیز در پیام های جداگانه یاد و خاطره آن مرحوم را گرامی داشتند. 

منبع: ایرنا