پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
شاید باور کردنی نباشد اما طی سالهای آتی دوربین گوشی های هوشمند می تواند نقشی تعیین کننده در تجارت جهانی ایفا کند. نقشی که تنها با یک عکس ساده امکان پذیر است.
به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، این روزها تصاویر آنلاین در زندگی بسیاری از کاربران تعیین کننده جریانهای روزمره زندگی هستندو درواقع کاربران با کمک این تصاویر، تصمیم می گیرند چه خوراکی هایی بخورند، به کدام فروشگاهها بروند یا حتی به کدام کشور سفر کنند.
بر این اساس طبیعی است که شرکت های مهم صنعتی و تجاری رفته رفته به این موضوع توجه نشان دهند اما این نقش چگونه پررنگ می شود؟
شبکه های اجتماعی
حتما شما هم بارها دیده اید که یک کاربر در رستوران یا محیطی تفریحی عکس می گیرد و سپس مکانی که در آن عکس گرفته را تگ می کند. همین تگ ساده تی بدون آنکه خود کاربر متوجه باشد یک تبلیغ تجاری است. گرچه بسیاری از ایفلوئنسرها اهمیت این تگ ها و هشتگ ها را می دانند اما برخی هم بدون دریافت وجه نقد و به عنوان کاربر عادی سیستم موقعیت مکانی گوشی را فعال کرده و روی عکس مکانی که درآن حضور دارند تگ می کنند.
مدهای مجازی
این روزها عکس و فیلمهایی که در محیط مجازی پخش می شود سریع تر از ویدئوهای تلویزیونی یا متنی دیده می شود.بنابراین طبیعی است که دوربین های گوشی که اغلب برای تهنیه همین فیلم و عکس های آماتوری استفاده می شوند اهمیتی دو چندان پیدا کرده اند.
سرعت تبادل اطلاعات
دیدن یک آگهی تجاری در سطح شهر یا یک تبلیغ تلویزیونی ریسک بسیار بالاتری برای دیده شدن نسبت به آگهی های مجازی دارد. یکی از روشهای رایج سنتی قدیمی تبلیغ فرد به فرد بود یعنی یک کاربر در صورت رضایت زا یک محصول به کاربر بعدی هم همان محصول را پیشنهاد می داد، اما اکنون شرایط در قالبی دیگر پیش می رود، برای مثال خانم خانه داری را فرض کنید که عکس مایع ظرفشویی مورد علاقه اش را از طریق گوشی هوشمند گرفته و برای همسرش ارسال می کند تا همان را بخرد.
یا آقایی که در جریان سفر به یک فروشگاه رفته و از اجناس عکس می گیرد تا فرزندش کالای دلخواهش را انتخاب کند. این سرعت تبادل اطلاعات از طریق دوربین گوشی هوشمند امکان پذیر است.