صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۱۵ آذر ۱۴۰۳ - ساعت
کد خبر: ۴۴۷۰۳۷
تاریخ انتشار: ۲۵ : ۱۲ - ۲۶ آذر ۱۳۹۷
تا به حال دقت کرده اید که برخی از افراد هنگام خرید موفق تر هستند؟ یعنی همیشه اقلام مختلف را بسیار ارزان تر از ارقامی که ما خرید می کنیم، می خرند؟ این افراد اصول چانه زنی موفق را می دانند. اما این اصول دقیقا شامل چه مواردی می شوند؟
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تا به حال دقت کرده اید که برخی از افراد هنگام خرید موفق تر هستند؟ یعنی همیشه اقلام مختلف را بسیار ارزان تر از ارقامی که ما خرید می کنیم، می خرند؟ این افراد اصول چانه زنی موفق را می دانند. اما این اصول دقیقا شامل چه مواردی می شوند؟

به گزارش سرویس خواندنی های انتخاب، این روزها که دلار و سکه ارزان شده و کالاهای مختلف نه! شاید بسیاری از ما دلمان بخواهد برای خرید کردن کمی چانه بزنیم. اما چگونه؟ این روشها را امتحان کنید. شاید جواب داد:

_با فروشنده یک کلام و عصبی بحث نکنید. برخی از فروشنده ها از همان اول تکلیف را روشن می کنند که حتی هزارتومان هم تخفیف نمی دهند. پس شما هم با این افراد بحث نکنید تا کار به داد و دعوا نکشد

_خرید از پاساژها و فروشگاه های بزرگ را امتحان کنید در بازارچه ها و پاساژهایی که فروشگاه زیاد دارند، امکان چانی زنی به علت رقابت بالاتر است

_از همان لحظه نخست خود را مشتاق کالایی خاص نشان ندهید، اجازه دهید فروشنده برای قانع کردن شما برای خرید کمی نرم شود و تخفیف دهد

_سر ظهر خبری از تخفیف نیست. اغلب فروشندگان ظهرها را به ناهار و استراحت اختصاص می دهند و دوست دارند یا به خانه بروند یا در محیط کار کمی استراحت کنند. بنابراین در این ساعات دنبال تخفیف گرفتن نباشید

_وقتی سر فروشنده شلوغ است و مشتری زیادی دارد تخفیف هم نمی دهد. بنابراین سعی کنید برای تخفیف گرفتن ساعات خلوتی را انتخاب کنید که فرصت برای بحث کردن داشته باشید

_اگر فروشنده عصبی و بداخلاق است شما هم عصبی نباشید، با آرامش سوال کنید و نظر دهید تا اندک اندک نرم شود

_مغازه دار را عصبانی نکنید. برخی از افراد عادت دارند از تکنیک «مغازه دیگری همین جنس را ... تومان می فروشد» استفاده کنند. اما این تکنیک از مد افتاده است و احتمالا با این پاسخ رو به رو می شوید که : «خوب برو از همانجا خرید کن»

_جلوی دیگر مشتری ها با مغازه دار بد صحبت نکنید. شما می توانید از تکنیک معکوس استفاده کنید یعنی با تعریف کردن از اجناس مغازه و تشویق دیگر مشتری ها به خرید باعث شوید مغازه دار به شما تخفیف دهد

_سعی کنید مشتری ثابت یک مغازه خوب و منصف باید تا فروشنده هر بار شما را می بیند چون خریدار دائمی هستید به شما تخفیف دهد و به اصطلاح هوایتان را داشته باشد