پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وجود کارمندان باهوش برای هر اداره و سازمانی مهم محسوب می شود. درواقع این بسیار مهم است که کارمندانتان به لحاظ کارایی و دقت نسبت به کارمندان شرکتهای رقیب قوی تر باشند.
به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، برای تشخیص دادن کارامد و باهوش بودن کارمندان روشهایی وجود دارد. توجه کنید که هوش اجتماعی و هوشمندی در محل کار با باهوش بودن های سنتی تفاوت هایی دارد. این روزها بسیار مهم است که کارمندان ویژگی های هوشمندی مبتنی بر کار داشته باشند.
خلاقیت
این بسیار مهم است که کارمندانتان خلاق و ایده پرداز باشند و در هر شرایطی، تکنیکی برای فرار از موقعیت خطرناک بدانند. این موضوع برای موفقیت کل کارمندان مجموعه مهم است.
دقت
کارمندان باهوش اهل بی مبالاتی نیستند و روی جزئیات فعالیت های خود دقت دارند. آنان عادت ندارند از زیر کارها در بروند یا وظایف خود را نیمه کاره رها کنند.
احترام
کارمندان باهوش به سلسله مراتب اداری و سن همکاران خود دقت می کنند و هرگز روشهایی مثل بی احترامی را در رفتار خود بازتاب نمی دهند.
تعامل قوی
کارمندان باهوش با دیگر کارمندان مجموعه تعامل قوی دارند و هرگز به تنش در محیط کار دامن نمی زنند. آنان می دانند که محیط کار یک مجموعه از وظایف به هم فشرده است.
مهارت
کارمندان باهوش اغلب بر اساس مهارت های خود شغل پیدا می کنند. یعنی سعی نمی کنند در کاری که مهارتی در آن ندارند دیده شوند، در نتیجه نسبت به همکاران خود موفق تر عمل می کنند.