صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۲۴ آذر ۱۴۰۳ - ساعت
کد خبر: ۴۴۳۰۷۷
تاریخ انتشار: ۴۸ : ۱۱ - ۰۵ آذر ۱۳۹۷
عضو شورای شهر کرج گفت: پیش‌بینی می‌شود تا 20 سال آینده جمعیت کرج به دو برابر جمعیت فعلی برسد و همین امر باعث افزایش نگرانی در خصوص وضعیت ترافیکی سال‌های بعد این کلانشهر می‌شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

عضو شورای شهر کرج گفت: پیش‌بینی می‌شود تا 20 سال آینده جمعیت کرج به دو برابر جمعیت فعلی برسد و همین امر باعث افزایش نگرانی در خصوص وضعیت ترافیکی سال‌های بعد این کلانشهر می‌شود.

محمد حسین خلیلی اردکانی در گفت‌ و گو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: طی چهار دهه گذشته ترافیک کرج 20 برابر شده که این امر ناشی از افزایش تعداد خودروها به واسطه افزایش بی‌رویه جمعیت و گسترش شهر بوده است.
وی ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود تا 20 سال آینده جمعیت کرج به 2 برابر جمعیت فعلی برسد و همین امر باعث افزایش نگرانی در خصوص وضعیت ترافیکی سال‌های بعد این کلانشهر می‌شود. واقعیت این است با افزایش جمعیت و گسترش شهر، امکان دو طبقه یا عریض کردن خیابان‌ها وجود ندارد که این امر نتیجه‌ای جز ایجاد گره ترافیکی در شهر نخواهد داشت.
این مسئول به احداث کنارگذر شمالی کرج توسط مدیریت شهری هم اشاره و با انتقاد از این طرح گفت: احداث بزرگراه شمالی بیشتر به نفع کسانی‌ است که راحت می‌توانند سفر ‌کنند، ماشین با کیفیت دارند و مشکلی با تامین هزینه‌های خودرو ندارند و عوام مردم از این پروژه بهره‌برداری چندانی نخواهند داشت. بر این اساس برای تردد عموم مردم تکمیل پروژه قطار شهری ضرورتی انکار ناپذیر است.
وی اظهار کرد: شاید برخی بگویند با پروژه قطار شهری میلیاردها تومان از سرمایه‌های فعلی شهر خرج می‌شود و نتیجه چندان ملموسی هم ندارد ولی ما به دنبال اجرای طرح‌های ریشه‌ای در شهر هستیم.
این عضو شورای شهر کرج توضیح داد: باید با ایجاد مجتمع‌های ایستگاهی و فروش اوراق مشارکت و تهاتر، بخشی از هزینه‌های مورد نیاز این پروژه را تامین کنیم. با توجه به وقفه 14 ساله در پروژه قطار شهری کرج انتظار می‌رود دست اندرکاران این پروژه با همت و تلاش مضاعف برای تکمیل آن گام بردارند تا کل شهر از این پروژه منتفع شود.
مهرداد جهانی، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز نیز به ایسنا گفته، نیم درصد راه‌های کشور در البرز است ولی این استان بیش از 13 درصد ترافیک کل کشور را به خود اختصاص داده است. با این اوصاف می‌توان گفت البرز پرترافیک‌ترین نقطه کشور است به همین دلیل ارتقای ایمنی محورهای مواصلاتی آن از حساسیت ویژه‌ای برخوردار است.
وی با اشاره به درگیری شهروندان البرزی با ترافیک روزانه ناشی از تردد خودروهای عبوری توضیح داده، هر صبح حدود سه ساعت و عصرها هم به همین مدت شاهد ترافیک در برخی محورهای مواصلاتی استان هستیم. اگر محورهای مواصلاتی البرز بار خودروهای عبوری را به دوش نمی‌کشیدند، جاده‌های استان ظرفیت خودروهای البرز نشینان را داشت.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز با بیان اینکه اعتبار مناسبی برای ارتقای ایمنی محورهای مواصلاتی استان اختصاص داده شده است، خاطر نشان کرده، با افتتاح پروژه‌هایی مثل بزرگراه تهران- شمال و کمربند شمالی – جنوبی، بخشی ازترافیک موجود کاهش می‌یابد.