صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۱۴ آذر ۱۴۰۳ - ساعت
کد خبر: ۴۴۱۴۳۵
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۵۲ : ۱۵ - ۲۶ آبان ۱۳۹۷
سردار محمدحسین حمیدی فرمانده پلیس راه در خصوص حادثه جان باختن رئیس سازمان تامین اجتماعی و معاونش در استان گلستان گفت که این محور ۲۴ بریدگی ناایمن دارد که دور برگردان به حساب نمی آید ولی عملا به همین منظور استفاده شده است.در سال ۹۶، در این محور ۱۰ نفر کشته و حدود ۱۴۹ نفر در این محدوده شدیدا مجروح شدند. همچنین در ۷ ماهه سال ۹۷ نیز ۸ تن کشته و ۹۱ نفر مجروح شدید شده‌اند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

 

سردار محمدحسین حمیدی در خصوص حادثه جان باختن رئیس سازمان تامین اجتماعی و معاونش در استان گلستان گفت: این محور ۲۴ بریدگی ناایمن دارد که دور برگردان به حساب نمی آید ولی عملا به همین منظور استفاده شده است.

به گزارش ایسنا، وی با اشاره به این که پلیس راه بارها مکاتبه کرده است که این دوربرگردان ها، غیراستاندارد است و در واقع بریدگی است نه دوربرگردان افزود: رفع نواقص این محور به بهانه کمبود بودجه به حال خود رها شده است در حالی که موضوع در شورای ترافیک و کمیسیون ایمنی استان گلستان نیز مطرح شد اما کسی توجه نکرد.

فرمانده پلیس راه با تاکید بر این که شرکت ساخت وزارت راه، این به اصطلاح بزرگراه را ساخته با همان نواقص تحویل داده و سازمان راهداری نیز با وجود نواقص موجود آنرا تحویل گرفته است افزود: در سال ۹۶، در این محور ۱۰ نفر کشته و حدود ۱۴۹ نفر در این محدوده شدیدا مجروح شدند. همچنین در ۷ ماهه سال ۹۷ نیز ۸ تن کشته و ۹۱ نفر مجروح شدید شده‌اند.

وی با اشاره به این که بارها در مورد بریدگی های غیراستاندارد این محور مکاتبه و به مسئولان استانی خطرات این نواقص گوشزد شده است و مسئولان قضایی در جریان این مکاتبات هستند گفت: در زمان ساخت راه ها، نظر پلیس به هیچ عنوان اخذ نمی شود و زمانی که پروژه به اتمام و مرحله بهره برداری می رسد، بعضا با فشار پلیس، تنها برخی نواقص برطرف می شود.

حمیدی گفت: جاده‌ای که خودروی رئیس سازمان تامین اجتماعی از آن جا عبور می کرد، عملا محوری درون شهری است و شرایط جاده‌های برون شهری را ندارد چرا که در کنار زمین‌های کشاورزی، منازل مسکونی و تجاری قرار گرفته و انواع وسایل نقلیه اعم از دوچرخه و موتورسیکلت تا وسایل نقلیه سنگین و انواع سواری و خودرو از آن جا عبور می کند.

وی خاطرنشان کرد: تا زمانی که فرد مسئول و شناخته شده‌ای جان خود را از دست ندهد کسی به مشکلات جاده‌ای توجه نمی کند. در حادثه اخیر نیز راننده لندکروز چاره‌ای جز دور زدن نداشته است؛ اگر به این خودرو برخورد نمی کرد شاید به خودروی دیگری برخورد می کرد، اما در این مسیر باید از هوشیاری بسیاری برخوردار باشیم که تمام بریدگی ها را با سلامت طی کنیم؛ در این زمینه خطای انسانی کمترین دلیل و راه مهمترین عامل حادثه بوده است.

فرمانده پلیس راه با تاکید بر این که حوزه تصادفات در کشور جدی گرفته نمی شود گفت: این حوزه عملا به مثابه سوت قطاری شده است که ساکنان اطراف آن به دلیل شنیدن‌های مکرر عملا آن را نمی‌شنوند.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۵
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
۰۸:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۷
در خیابانها و جاده های شمال ، هر جایی که بلوار وسط خالی است شده دور برگردان .راننده ها یی که می خواهند دور بزنند بعضا بدون رعایت حق تقدم کل عرض خیابان را طی می کنند . کافی است در وسط بلوار و یا جاده درخت کاشته شده باشد که آنهم باعث کاهش دید و افزایش خطر خواهد شد .
ناشناس
|
۲۳:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
دقیقا
در همه شهرها، راه های نا ایمن هر ساله کلی کشته ایجاد می کنه
بايد مسئولین خودشان و خانواده هاشون مثل ما داغدار بشوند تا رنج و غم ما را درک کنند
ناشناس
|
۱۶:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
ارزش جان انسانها با این آمار مشخص میشود !
ناشناس
|
۱۶:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
همه جاده های کشوربسیارناامن و پرازدست انداز و چاله است و برای مردم بسیارخطرناک است . دریک جاده ، یهویی یک چاله و دست انداز بزرگ درجلوی ماشین سبزمی شود که می تواند باعث تصادفات شدید و کشتارمردم شود .