صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۰۴ دی ۱۴۰۳ - ساعت
کد خبر: ۴۴۰۳۹۳
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱ : ۲۱ - ۲۰ آبان ۱۳۹۷
عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: هدف اصلی صنعت هوانوردی ترکیه در عدم فروش سوخت، تقویت ایرلاین های خودشان و کنار زدن شرکت های هواپیمایی ایران است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سیدهادی بهادری در واکنش به توقف فروش سوخت در برخی از فرودگاه های منطقه به هواپیماهای کشورمان، گفت: متأسفانه در روزهای اخیر کشورهایی مانند ترکیه و لبنان، روند فروش سوخت به هواپیماها را متوقف کرده اند که این مسئله مشکلات بسیاری برای ایرلاین ها ما ایجاد کرده است.

پشت پرده اقدام شرکت های ترکیه در عدم فروش سوخت به هواپیماها

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: پشت پرده اقدام دولت و شرکت های ترکیه در عدم فروش سوخت به هواپیماها، مباحث اقتصادی است، به نظر من فرودگاه ها و صنعت هوانوردی ترکیه به دنبال متوقف کردن و به تعطیلی کشاندن فعالیت ایرلاین های ایران هستند و برای تحقق این مسئله، اقدام به سنگ اندازی در روند سوخت رسانی به هواپیماها می کنند.

وی ادامه داد: هدف اصلی صنعت هوانوردی ترکیه در عدم فروش سوخت، تقویت ایرلاین های خودشان و کنار زدن شرکت های هواپیمایی ایران است.

هراس شرکت های بین المللی فروش سوخت از تحریم های آمریکا

بهادری با اشاره به تکرار اتفاق عدم فروش سوخت به هواپیماهای در فرودگاه بیروت لبنان، گفت: البته در بحث اتفاق فرودگاه لبنان، این مسئله مطرح شد که شرکت های بین المللی ارائه سوخت در این فرودگاه به دلیل تحریم های آمریکا امکان فروش بنزین را ندارند.

هواپیماها باید مخزن سوخت خود را کاملا پر کنند/سوخت بیشتر جای مسافران را می گیرد

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: در شرایط کنونی برای دور زدن تحریم سوخت هواپیما دو راه کار وجود دارد، نخستین راهکار این است که هواپیماهای ایرانی، مخزن های سوخت خود را در فرودگاه های کشور کاملا پر کنند که این مسئله موجب سنگین شدن هواپیما می شود که در نهایت هواپیماها مجبور هستند مسافران کمتری را جابه جا کنند.

هواپیماهای ایرانی برای سوخت گیری مجدد باید در فرودگاه های مرزی کشور فرود بیایند

وی تصریح کرد: یکی دیگر از راه کارها در این رابطه این است که هواپیماهای کشورمان در فرودگاه های نزدیک به مرز فرود آمده و برای رسیدن به فرودگاه کشور مقصد و برگشت از آنجا، سوخت گیری کنند.

بهادری ادامه داد: البته فرود و پرواز دوباره هواپیما هزینه سنگینی را برای ایرلاین ها به دنبال دارد، به طوری که بر اساس گزارش ها، یک فرود و پرواز هواپیما بیش تر از 500 دلار هزینه به دنبال دارد.

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: قطعا جمهوری اسلامی باید مذاکرات ویژه ای را با کشورهای همسایه و کشورهای منطقه ای برای تعاملات بین فرودگاهی از جمله ارائه سوخت و تجهیزات هواپیمایی صورت دهد.

 

منبع: خبرگزاری خانه ملت

 

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
۰۷:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۱
بسیار کار بجا و خوبی می کنند تا کی میخواهید با این ابوطیاره های فرسوده و از رده خارج با جان مردم بازی کنید.
بهزاد
|
۰۲:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۱
ترکیه همیشه در تاریخ کشور دلالی بوده است
ناشناس
|
۲۳:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۰
چرا باید کار ما به اینجا بکشه
بابا ما یک عمر کاملی رو در تحریم گذروندیم اخه چه گناهی کردیم.که در این برهه از زمان داریم نفس میکشیم.
حالا هواپیما پر بنزین خود هواپیما هم از نظر فنی دیگه کارآیی نداره اون رو میخواید چکار کنید؟!
ناشناس
|
۲۲:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۰
امان از لاشخورهای فرصتطلب
ناشناس
|
۲۱:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۰
قید این کشورهای خاءن را باید زد