صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۲۹ شهريور ۱۴۰۳ - ساعت
کد خبر: ۴۳۹۱۸۰
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۷ - ۱۴ آبان ۱۳۹۷
این روزها برخی از شرکت های مطرح خودروسازی جهان به استفاده از سیستم ترمز AEB رو آورده اند، سیستمی که ریسک تصادفات را کاهش می دهد. اما چگونه؟
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

این روزها برخی از شرکت های مطرح خودروسازی جهان به استفاده از سیستم ترمز AEB رو آورده اند، سیستمی که ریسک تصادفات را کاهش می دهد. اما چگونه؟

به گزارش سرویس خواندنی های انتخاب، با گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی سیستم های خودروها نیز روز به روز ارتقا پیدا می کنند تا جایی که پیشبینی می شود نرخ تصادفات در سال های آتی به حداقل برسد. اگرچه برخی از سوانح مثل وقوع تصادف خودروهای خودران اوبر اجتناب ناپذیر نشان می دهد اما همین آزمون و خطاها امیدواری ها را برای پیشرفت در این حوزه ها افزایش داده است.

البته موضوع چندن پیچیده نیست چرا که سیستم ترمز AEB می تواند با تکنولوژی هایی که ذکر شد، احتمال تصادف را به حداقل کاهش می دهد. این سیستم از رادارها و سنسورهایی دقیق تشکیل شده که کوچکترین حرکت را ردیابی می کنند.

اگر گیج شده اید شاید بهتر باشد که بدانید، در واقع هر دو سیستم ACC و AEB از حسگرهای مشابهی استفاده می‌کنند. یکی از نقاط قوت این سیستم ها را می توان برخورداری از دوربین های فوق هوشمند ردیابی حرکات عابران پیاده دانست.

شاید رانندگی در شهرهای پرجمعیت امروزی برای بسیاری از ما ترسناک به نظر برسد اما این مشکل طی سال های آتی به یک شوخی تبدیل خواهد شد چرا که رشد تکنولوژی به شکلی خیره کننده روندی سعودی دارد.

با همه این ها احتیاط در رانندگی حتی با خودروهای خودران الزامی است.