صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۰۳ دی ۱۴۰۳ - ساعت
کد خبر: ۴۳۶۵۱۴
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۱۶ - ۲۹ مهر ۱۳۹۷
مذاکره کاری نوعی هنر است که هر شخصی نیز در آن تخصص ندارد. اما موضوع این است که حتی یک مذاکره ساده کاری نیز در صورت بی تجربگی مذاکره کننده می تواند به یک کابوس اضطراب آور تبدیل شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مذاکره کاری نوعی هنر است که هر شخصی نیز در آن تخصص ندارد. اما موضوع این است که حتی یک مذاکره ساده کاری نیز در صورت بی تجربگی مذاکره کننده می تواند به یک کابوس اضطراب آور تبدیل شود.

به گزارش سرویس خواندنی های انتخاب، قرار نیست همه کارمندان نسبت به فنون مذاکره قدرتی چشمگیر داشته باشند، اما در نهایت هر کارمندی در شرایط مختلف نیاز به قدرت سخنور و مذاکره دارد در ادامه تکنیک هایی را برای موفقیت در سخنرانی های شغلی به شما معرفی می کنیم:

وسط حرف نپرید

یکی از بدترین رفتارها در هر مذاکره ای پریدن میان صحبت های مصاحبه شونده است. یه بیانی دقیق تر این رفتاری نامحترمانه است که وقتی فرد در حال صحبت است مرتب رشته کلام را از او گرفته و سخنانش را قطع کنیم .

مطالعه کنید

اگر موضوع مذاکره مشخص است، اطلاعات خود را به روز کرده و سعی کنید، با دانش کافی وارد گفت و گو شوید، این موضوع به افزایش توان شما در مذاکره منجر می شود.

همیشه رد و تایید کننده نباشید

برخی فکر می کنند تایید مداوم سخنان دیگران نشان دهنده هوششان است و برخی دیگر رد کردن صحبت ها را جالب تلقی می کنند. اما هر دو تکنیک اشتباه است و بهتر است عادلانه و بر اساس صحت و سقم سخنان فرد، صحبت هایش را رد و تایید کنید.

آراسته باشید

نامرتبی و به هم ریختگی ظاهر شما یا اتاق کارتان تاثیری بسیا منفی در بازخوردهای فردی دارد که با او مذاکره می کنید، سعی کنید آراسته و مرتب باشید.

نکات مهم را یادداشت کنید

پیش از شروع مذاکره نکاتی که زا دید شما مهم هستند را یادداشت کنید تا در جریان صحبت ها غافلگیر نشوید و آمادگی گفت وو گو را داشته باشید.