صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۳۰ شهريور ۱۴۰۳ - ساعت
کد خبر: ۴۳۵۶۸۹
تاریخ انتشار: ۲۲ : ۱۲ - ۲۵ مهر ۱۳۹۷
فیسبوک اعلام کرده که استفاده نادرست و غیراصولی از پورتال ها می تواند منجر به جاسوسی شود.این موضوعی است که در نهایت باعث کاهش فروش محصول جدید شرکت فیسبوک می شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فیسبوک اعلام کرده که استفاده نادرست و غیراصولی از پورتال ها می تواند منجر به جاسوسی شود.این موضوعی است که در نهایت باعث کاهش فروش محصول جدید شرکت فیسبوک می شود.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب طی هفته گذشته یعنی از ابتدای روزی که فیس بوک اعلام کرد پورتال، یک بلندگو و ابزار چت ویدئویی فعال با بلندگویی حرفه ای است. بسیاری از کارشناسان دنیای فناوری در خصوص این محصول احساس نگرانی کردند.

درواقع برخی معتقدند فیسبوک از این اطلاعات تنها برای اهداف تبلیغاتی استفاده نمی کند و احتمال دارد این اطلاعات برای مقاصد جاسوسی و نقض حریم خصوصی کاربران مورد سوء استفاده قرار گیرند.

البته فیسبوک تمامی این اتهامات را رد کرده است، اما پذیرفته که پورتال کاملا قادر به جمع آوری اطلاعات در مورد شما و استفاده از آن اطلاعات برای هدف قرار دادن تبلیغات است.

حتی در این زمینه نیز فیسبوک بیانیه ای منتشر و تاکید کرده که این ماجرا یک سوء تفاهم  بزرگ است و فیسبوک هرگز دچار این نوع اشتباات نمی شود که بخواهد اطلاعات خصوصی کاربران را رصد یا ردیابی کند. بر اساس ادعای فیسبوک حتی اطلاعات برای تبلیغات نیز به سادگی استفاده نمی شوند و برای تصمیم گرفتن در این خصوص به زمان و برنامه ریزی ثانویه نیاز است.

بر اساس توضیحات فیسبوک؛ تماس صوتی پورتال روی زیرساخت مسنجر ساخته شده است، بنابراین هنگامی که شما یک تماس ویدئویی در پورتال ایجاد می کنید، فیسبوک همان نوع اطلاعات (یعنی داده های استفاده  شده مانند طول تماس، فراوانی تماس ها) را جمع آوری می کند که در سایر دستگاه های مسنجر غیر ممکن است. سپس مکن است از این اطلاعات برای اطلاع رسانی تبلیغات به کاربران در سراسر سیستم عامل ما استفاده شود. بنابراین جاسوسی از کل سیستم تحت استفاده کاربران بی معناست.

اما برخی از منتقدان فیسبوک می گویند این بیانیه یک فریب بزرگ است، چرا که حتی برخی از اعضای تیم ارتباطات فیسبوک نیز نمی دانستند که دستگاه جدید چگونه کار می کند یا چه ابعادی از دسترسی به اطلاعات کاربران را شامل می شود.

اما فیسبوک در این جاه طلبی نیست این شرکت دنباله رو مسیری است که مدتی پیش توسط آمازون و گوگل در بلندگوهای هوشمندشان استفاده شده است.

پس از رسوایی کمبریج آنالیتیکا در بهار گذشته بسیاری از کاربران و کارشناسان فناوری نسبت به فعالیت های فیسبوک دچار حساسیت شده اند.