صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۰۴ دی ۱۴۰۳ - ساعت
کد خبر: ۴۲۱۲۸۳
تاریخ انتشار: ۴۷ : ۱۱ - ۰۷ مرداد ۱۳۹۷
به گفته سیاستمداران بریتانیایی، فیس بوک باید برای اخبار جعلی خود مسئول باشد.نمایندگان مجلس بریتانیا به شدت در برابر رفتارهای غول های تکنولوژی موضع گیری کرده اند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به گفته سیاستمداران بریتانیایی، فیس بوک باید برای اخبار جعلی خود مسئول باشد.نمایندگان مجلس بریتانیا به شدت در برابر رفتارهای غول های تکنولوژی موضع گیری کرده اند.

به گزارش سرویس آی تی انتخاب به نقل از سی  نت، گروهی از معترضان به سیاست های شبکه های اجتماعی در ماه آوریل در  یک جلسه پارلمانی در لندن نسبت به سیاست های پارلمانی در لندن معترض شدند. 

سوال اصلی این معترضان این است که آیا ظهور اخبار جعلی در فیسبوک دموکراسی را به بحران تبدیل کرده است؟ بعضی از سیاستمداران بریتانیایی معتقدند که بله. 

بر همین اساس کمیته مجلس در خصوص رفتارهای فیسبوک بیانیه داده است. این کیته صراحتا معتقد است که فیسبوک داده های افراد را دستکاری می کند و رای دهندگان بدون اطلاع از این ماجرا از طریق اطلاعات نامطلوب و مبارزات متخاصم در رسانه های اجتماعی که برای برهم زدن نتایج انتخابات و رفراندم طراحی شده اند، هدف قرار می گیرند.

به طور خاص، این گزارش به فیس بوک برای کمک به گسترش خبر جعلی اخطار می دهد و توصیه هایی  را در مورد مسئولیت پذیری  بیشتر  و کاهش "محتوای گمراه کننده و مضر" مطرح می کند. 

دیمین کالینز، عضو کمیته اصلی پارلمان در بیانیه ای گفت: "ما در برابر دموکراسی  با  یک بحران مواجه هستیم."

و توضیح داد که چگونه تحقیقاتی که طی 12 ماه گذشته انجام شده است، "پرده ای را در دنیای مخفی غول های فناوری کنار زده که بیش از هر چیز بهمقادیر وسیعی از اطلاعاتی که فیسبوک از کاربرانشان جمع آوری می کند،مرتبط است." 

طی تابستان گذشته، زمانی که کمیته DCMS تحقیقاتی را درباره اخبار جعلی انجام داد، انتظار داشت که این تحقیقات حدود شش ماه طول بکشد. اما شواهد بیشتر و شاهدان مطلع متعددی جذب این پژوهش ها شدند.این پژوهش ها تا جایی عمیق شده که کالینز در این خصوص می گوید:  "من معتقدم آنچه که تا کنون کشف شده است، نوک کوه یخ است."

اما با وجود آنکه فقط فیس بوک در کانون توجه قرار دارد، دیگر شرکت ها مثل توییتر نیز در آستانه خطر هستند. در بیانیه اعضای پارلمان، نام  توییتر 23 بار ، گوگل 13 بار و یوتیوب پنج بار ذکر شده است.

فیس بوک جایی است که بسیاری از کمپین های تبلیغاتی هدفمند در حوزه  انتخابات فعالیت می کنند، جایی که ربات ها و حساب های جعلی بسیار کارآمد هستند و در آنجا استفاده از اخبار جعلی شایع است.