صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۲۹ شهريور ۱۴۰۳ - ساعت
کد خبر: ۴۱۴۲۰۷
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۱۵ - ۲۶ خرداد ۱۳۹۷
با وجود آن که مدت زمان زیادی از تصویب و اجرایی شدن قوانین "GDPR" نمی گذر، اما اثرات آن بسیار عمیق است و به نظر می رسد بسیاری از مشاغل مثل بازاریابی های ایمیلی را فلج کرده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

با وجود آن که مدت زمان زیادی از تصویب و اجرایی شدن قوانین "GDPR" نمی گذر، اما اثرات آن بسیار عمیق است و به نظر می رسد بسیاری از مشاغل مثل بازاریابی های ایمیلی را فلج کرده است.

به گزارش سرویس آی تی انتخاب به نقل از گیزمودو، قوانین حفاظت از داده های اروپا باعث شده حجم زیادی از بازاریابی ایمیلی جهان فلج شود.

طی ماه گذشته  صندوق های ایمیل در سراسر جهان با پیغامی در مورد سیاست های  حفظ حریم خصوصی رو به رو شدند. اگرچه این پیغام ها برای کاربران عادی چندان مهم نبود. اما برای بازاریابان اینترنتی اهمیتی بسزا دارد. 

بازاریابان و به ویژه بازاریابان اینترنتی آمریکایی با قوانین  GDPR مشکل خواهند داشت. اگرچه برخی بازاریابان در حال نادیده گرفتن این پیغام ها هستند. اما در حقیقت دیر یا زود باید به این قوانین احترام بگذارند.

تحت قوانین  GDPR، شرکت ها هنوز هم می توانند ایمیل های خود را به مشتریانی که در گذشته از آنها محصولات خود را خریداری کرده اند، ارسال کنند، اما نمی توانند بدون توجه به قوانین مذکور  درخواست های خود را به مشتریانی جدید ارسال کنند.

این نوعی قتل آشکار در صنعت بازاریابی ایمیلی محسوب می شود. چرا که بازاریابان ایمیلی، تا پیش از این به راحتی تمامی پیغام های دلخواه خود را به کاربران مختلف ارسال می کردند. آن هم ارسال به یک مجموعه کامل از کاربرانی که اساسا ناشناس بودند. این روش با سرعت بالا به جذب تعداد زیادی مشتری بالقوه منتهی می شد. اما براساس قوانین جدید، این روش دیگر قابل انجام نیست.

مشکل دیگری که وجود دارد این است که بازاریابان می گویند وقتی نمی توانند اساسا ایمیل را به افراد دید بفرستند، چگونه کاربران تشخیص می دهند مایل به دریافت پیغام بازاریابان هستند یا خیر. به عبارت دیگر بازاریابان این روش را ناعادلانه می دانند.

 مدیر یک شرکت بازاریابی  ایالات متحده که مایل به افشای نامش نیست در این خصوص گفت که برخی از بازاریابان ایمیلی او  80 درصد از مخاطبان ایمیلی خود را از دست داده اند، زیرا عدم دسترسی افراد به ایمیل و انتخاب آنها یک مشکل بزرگ است. (اگر 80 درصد مخاطبان شما هرگز از شما خرید نکنند، به نظر می رسد شما مدل کسب و کار خود را از دست خواهید داد.)

تا پیش از این تصور می شد ، اثرات GDPR عمدتا بر شرکت ها و افراد حاضر در اتحادیه اروپا خواهد بود،  اما بسیاری از شرکت ها و  کاربران آمریکایی نیز تحت تاثیر این قوانین هستند.