صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۱۱ آذر ۱۴۰۳ - ساعت
کد خبر: ۴۱۰۴۰۴
تاریخ انتشار: ۵۴ : ۱۴ - ۰۴ خرداد ۱۳۹۷
نیوزویک:
نتایج یک پژوهش نرم افزاری نشان داد که نوع موسیقی در حال پخش می تواند عادات بد غذایی کاربران را تشدید کنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نتایج یک پژوهش نرم افزاری نشان داد که نوع موسیقی در حال پخش می تواند عادات بد غذایی کاربران را تشدید کنند.

به گزارش سرویس آی تی انتخاب به نقل از سی نت،نوع موسیقی که از سوی کاربران شنیده می شود می تواند تعیین کند از چه فهرست غذایی استفاده کنند. 

برای مثال موسیقی حتی می تواند بر آنچه که در رستوران ها یا در سوپرمارکت ها خریداری می کنید، تأثیر بگذارد.درواقع حجم موسیقی محیطی می تواند تأثیر قابل توجهی روی اینکه آیا مصرف کنندگان غذاهای سالم و یا غیر بهداشتی را انتخاب می کنند  تاثیر بگذاد. این پدیده به نوعی به واسطه تاثیر مستقیم حجم موسیقی ی بر ضربان قلب و تفکر افراد مرتبط است.

برای مطالعه این ماجرا تیمی متشکل از اساتید بازاریابی دانشگاه فلوریدای جنوبی و پژوهشکده ای در استکهلم به طور مشترک ، ژانرهای مختلف موسیقی را  با  حجم های مختلف ( 55 و 70 دسی بل ) طی چند روز پخش کردند. سپس مواد غذایی  سالم، غیر سالم یا خنثی ( محصولاتی مانند قهوه یا چای )  را در اختیار آزمون شوندگان گذاشتند.سپس داده ها را با کمک یک نرم افزار کاوش کردند.


یافته های این تحقیق نشان داد که در حالی که موسیقی با صدای بلند تر پخش می شد، 52 درصد از مشتریان خوراکی غیر بهداشتی را سفارش دادند و در شرایطی که موسیقی آهسته تری پخش می شد، کاربران غاهای سالم تری را درخواست کردند.

محققان می گویند این به این دلیل است که موسیقی آرام تر  تأثیری  آرام بخش دارد و ذهن افراد را به سمت سالادها و خوراکی های سالم تر هدایت می کند.

نتایج این پژوهش نشان می دهد رستوران ها و سوپرمارکت ها می توانند از نظر محیطی به طور استراتژیک بر رفتار مصرف کننده نفوذ کنند.