صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۲۲ آذر ۱۴۰۳ - ساعت
کد خبر: ۴۰۱۳۵۲
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۱۴ - ۱۱ فروردين ۱۳۹۷
رونق استفاده از گوشی های هوشمند،در هند مدیون نرم افرازها و محتواهایی است که برای یکی از 23 زبان هندی  طراحی شده اند. زبان هایی محلی که اگر نبودند هندی ها تکنولوژی را کمتر دنبال می کردند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

رونق استفاده از گوشی های هوشمند،در هند مدیون نرم افرازها و محتواهایی است که برای یکی از 23 زبان هندی  طراحی شده اند. زبان هایی محلی که اگر نبودند هندی ها تکنولوژی را کمتر دنبال می کردند.

به گزارش سرویس آی تی انتخاب به نقل از زد دی نت، بسیاری از هندی ها تمایل و آشنایی چندانی با انگلیسی ندارند.در نتیجه اگر ، سخت افزار و نرم افزارهای هندی نبودند، اساسا موبایل های هوشمند نیز در هندوستان با اقبال عمومی مواجه نمی شد .

بر اساس نظر ارائه دهندگان محتوا و فن آوری  از 800 میلیون هندی که از گوشی های هوشمند استفاده میکنند، بسیاری از آنان اطلاعاتی از زبان انگلیسی ندارند.  درواقع گرچه این کشور سال ها مستعمره انگلیسی ها  بوده و ممکن است  زبان انگلیسی در اتاق های اداری نفوذ داشته باشد . اما در کافه ها و فروشگاه های شهرهای کوچک، و در تمامی روابط روزمره ، مردم به زبان محلی صحبت می کنند.

این واقعیت، یک سردرگمی عظیم را برای شرکت ها به وجود می آورد؛ به این دلیل که هند دارای 23 زبان رسمی در سراسر 1.3 میلیارد نفر شهروند خود است. زبان هایی که  بسیار متمایز از یکدیگر هستند.

سیستم عامل هندی تبار Idus OS  ، یک لباس خانگی  برای سیستم عامل های خارجی است . این  سیستم عامل توسط سه فارغ التحصیل از موسسه فناوری هند خلق  شده و از 22 زبان شایع محلی هند پشتیبانی می کند که می توانند با  یک حرکت ساده به انگلیسی تغییر کنند. این در حالی است که  آندروید هفت مرحله برای تغییر به یک زبان محلی دارد.

جای تعجب نیست که Indus در حال حاضر 8 درصد سهم بازار هند را دارد .  در مقایسه با این سیستم عامل بومی،  2 درصد برای iOS و 82 درصد برای آندروید است . اما به نظر می رسد این سیستم عامل بومی در حال رونق گرفتن است.

برنامه های متعدد این سیستم عامل نیز بر خلاف فروشگاه Google Play نیازی به ورود به سیستم ندارند . یکی دیگر از قابلیت های مهم برای جذب کاربران محلی قابلیت استفاده از  زبان های خارجی است . به گفته سرمایه گذاران ، این نرم افزار بومی 17 میلیون دلار سرمایه گذاری جذب کرده است .

براساس یک مطالعه انجام شده توسط KPMG و گوگل در سال 2017، کاربران زبان انگلیسی تا سال 2021 تنها به عدد  199 میلیون نفر خواهند رسید، در حالی که کاربران زبان هندی تا آن زمان به 536 میلیون نفر میرسند. در همین تحقیق 7هزار  کاربر تلفن هوشمند شهری و روستایی در هشت زبان ثبت شدند که رقم چشمگیر 99 درصد از کاربران گوشی هوشمند را به خود اختصاص می دهند.

بر همین اساس نیز ، کارآفرینان هند در بازی محتوا نیز فرصت را برای  توسعه خدمات خود غنیمت شمارده و در تلاش هستند تا پلتفرم ها و رسانه های بومی را توسعه دهند. اکثر این شرکت ها بدون تردید یکی از یافته های کلیدی در مطالعه فوق را درک کرده اند: بیش از دو سوم از کاربران محلی  به زبان  خود ایمان بیشتری برای رصد خبرها و یا حضور در شبکه های اجتماعی دارند.