صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۲۶ آذر ۱۴۰۳ - ساعت
کد خبر: ۳۹۹۲۷۶
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۱۶ - ۲۴ اسفند ۱۳۹۶
روز گذشته اخبار بد بیشتری بازار ارز‌های دیجیتال را به لرزه درآورد. گوگل اعلام کرده است که از این پس تبلیغات مربوط به ارز‌های دیجیتال را در پلتفرم‌های خود ممنوع خواهد کرد و پس از این خبر قیمت ارز‌های دیجیتال به خصوص بیت‌کوین شاهد سقوط بودند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

روز گذشته اخبار بد بیشتری بازار ارز‌های دیجیتال را به لرزه درآورد. گوگل اعلام کرده است که از این پس تبلیغات مربوط به ارز‌های دیجیتال را در پلتفرم‌های خود ممنوع خواهد کرد و پس از این خبر قیمت ارز‌های دیجیتال به خصوص بیت‌کوین شاهد سقوط بودند.

به گزارش انتخاب؛ گوگل و فیسبوک چیزی در حدود 60 تا 70 درصد بازار تبلیغات آنلاین را در اختیار دارند، بنابر این هیچکس نمی‌خواهد مورد تحریم این دو شرکت قرار گیرد. در روز‌های گذشته گوگل اعلام کرد که از رویکرد فیس‌بوک دنباله‌روی کرده و تبلیغات ارزهای دیجیتال را از شبکه‌ی خود حذف و ممنوع خواهد کرد که از ماه ژوئن اجرایی می‌شود. قانون جدید بازه‌ای از خدمات اقتصادی را تحت اثر قرار می‌دهد. در زمینه‌ی ارز‌های دیجیتال گوگل از این پس تبلیغ و ترویج ارز‌های دیجیتال و محتوای مربوط شامل پیشنهادات اولیه ارز دیجیتال، سهام و بورس ارز‌های دیجیتال، کیف‌پول‌های دیجیتال و مشاوره و راهنمای تجارت ارز‌های دیجیتال را ممنوع خواهد کرد. این ممنوعیت‌ها محدود به این موارد نخواهند بود.

این تصمیم پس از آن گرفته شد که گوگل و فیسبوک تحت فشار برای پاکسازی شبکه‌های خود از scam یا کلاهبرداری اینترنتی، تبلیغات دروغین و پروپاگاندای سیاسی قرار گرفتند. ارزهای دیجیتال الزاماً در حال عادی scam محسوب نمی‌شوند اما سازمان‌های نظارتی در آمریکا هشدار داده‌اند که ریسک بسیار بالایی از کلاه‌برداری و فریب در این بازار وجود دارد. یک آنالیز اخیر مشخص کرد که 59 درصد از ICOها یا پیشنهادات اولیه ارز دیجیتال ورشکست شده‌اند یا در آستانه‌ی ورشکستگی قرار دارند. ICO مخفف Initial Coin Offering است. معنای «پیشنهاد اولیه ارزهای دیجیتالی» این است که شخص یا شرکتی واحد جدیدی از ارزهای دیجیتالی را پیشنهاد می کند و در ازای خرید سرمایه گذاران، درصدی از پول اینترنتی جدید در قبال ارزهای دیجیتالی جاری مانند بیت کوین یا اتریوم به آنها واگذار می شود.

شواهد اندکی از نقش کلیدی تبلیغات آنلاین در ظهور و رشد بیت‌کوین و دیگر ارزهای دیجیتال وجود دارد، اما به یقین می‌توان گفت که تبلیغات آنلاین یک فاکتور مهم در اشاعه‌ی تقلب و سرویس‌های کلاهبرداری در بین افراد کم اطلاع و بی اطلاع است. برخی متخصصان و حرفه‌ای‌های دنیای اینترنت این تصمیم گوگل را تصمیم خوبی می‌دانند اما تردید‌هایی در مورد تاثیرات این تصمیم مبنی بر کاهش سرعت و فرآیند ایجاد یک صنعت قانونی و باثبات حول محور ارزهای دیجیتال وجود دارد.

در طول 24 ساعت گذشته قیمت بیت‌کوین از 9200 دلار به نزدیک 8000 دلار سقوط کرد. دلیل دیگری که سرمایه‌گذاران برای این سقوط می‌بینند این است که صندوق بین‌المللی پول در مطلبی در وبلاگ خود به سازمان‌های نظارتی دولت‌ها و کشورهای مختلف پیشنهاد اعمال قوانین نظارتی و سخت‌گیرانه‌ی بیشتر حول ارز‌های دیجیتال را داده است. این پیشنهاد به دلیل پتانسیل بالای این ارز‌ها در جهت استفاده به عنوان ابزاری برای پولشویی و کمک مالی به تروریسم مطرح شده‌است و به نظر می‌رسد در این راستا امروز کنگره‌ی ایالات متحده جلسه‌ای در مورد ICO ها برگزار خواهد کرد.

بیت‌کوین اوضاع سختی را در ماه‌های گذشته سپری کرده است و نتوانسته است خود را آنطور که باید و شاید پس از سقوط از بالاترین قیمت 20 هزار دلاری بالا بکشد. هفته‌ی گذشته یک موسسه‌ی سرمایه‌گذاری بزرگ اروپایی به نام Allianz Global Investors بیت‌کوین را بی ارزش اعلام کرده بود. این بار اولی نیست که یک شخص یا موسسه بیت‌کوین یا ارزهای دیجیتال را بی ارزش می‌خواند اما دنیای ارزهای دیجیتال تا کنون شاهد چنین تحقیقات و بررسی و هشدارهایی در مورد خود نبوده است.