صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۲۵ آذر ۱۴۰۳ - ساعت
کد خبر: ۳۹۳۴۷۳
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۱۹ - ۲۴ بهمن ۱۳۹۶
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

آی سینما: چین در حال برنامه‌ریزی برای انتخاب 5 هزار سالن در سراسر کشور است تا فیلم‌های با موضوعات ملی و پروپاگاندا (تبلیغاتی) را به نمایش بگذراند و همچنین با بلیت‌های تخفیف دار، فروش عمده بلیت و دیگر تمهیدات به گیشه این فیلم‌ها کمک کند.

این تعداد سینما تقریبا 10 درصد کل سینماهای چین را تشکیل می‌دهد و برای هر شهر بزرگ، استان و نواحی خودمختار سهمیه‌بندی تعیین می‌شود تا چنین فیلم‌هایی در سراسر این کشور به نمایش دربیایند.

اطلاعیه‌ای که از سوی نهاد تنظیم کننده سینمای ملی چین منتشر شده، می‌گوید این سیاست جدید قصد دارد فیلم‌های خاصی را در دوران خاصی توسعه دهد تا «پیشقراول سینمای مردمی» شکل گیرد و به نوشته هالیوود ریپورتر این یادآور اصطلاحات و ادبیاتی است که در دوران مائو تسه‌تونگ بنیانگذار جمهوری خلق چین کمونیستی استفاده می‌شد.

در این بیانیه که با ابتکارهای جدید حزب کمونیست چین هماهنگی دارد، سیاست جدید می‌خواهد «افکار را هدایت کند و مردم را آموزش دهد». چین دومین بازار بزرگ سینمای جهان را بعد از امریکا در اختیار دارد و در سال 2017 گیشه این کشور 13.5 درصد رشد داشت و فروش فیلم‌ها در آن به 8.6 میلیارد دلار رسید.

سهم فیلم‌های چینی از این مبلغ قابل توجه 54 درصد بود و فیلم اکشن «جنگجوی گرگ 2» پرفروش‌ترین فیلم سال در گیشه چین شد. حالا به نظر می‌رسد حزب کمونیست حاکم بر چین می‌خواهد تولید فیلم‌های بیشتری با موضوعات میهن پرستانه را تشویق کند و بر فیلمنامه‌ها و مجوزهای فیلمبرداری کنترل بیشتری داشته باشد.

مسئولان دولتی این حزب به شکل مداوم تاریخ اکران و آمار فروش فیلم‌ها را تغییر می‌دهند و تعداد فیلم‌های خارجی اکران شده در گیشه این کشور را محدود می‌کنند و گاهی نمایش برخی فیلم‌های غیرچینی در این کشور ممنوع می‌شود