صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۰۷ دی ۱۴۰۳ - ساعت
کد خبر: ۳۷۹۱۵۳
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۱۶ - ۰۱ آذر ۱۳۹۶
پس از مشکلات مربوط به «تراویس کالانیک» مدیر عامل سابق اوبر و جایگزینی او با «دارا خسروشاهی»، کمپانی مورد بحث به تازگی از موضوع هک گسترده حساب های کاربری در پاییز سال گذشته پرده برداشته که شامل دسترسی به نام، شماره تلفن و ایمیل بیش از 57 میلیون کاربر می شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

پس از مشکلات مربوط به «تراویس کالانیک» مدیر عامل سابق اوبر و جایگزینی او با «دارا خسروشاهی»، کمپانی مورد بحث به تازگی از موضوع هک گسترده حساب های کاربری در پاییز سال گذشته پرده برداشته که شامل دسترسی به نام، شماره تلفن و ایمیل بیش از 57 میلیون کاربر می شود.

به گزارش انتخاب، بر اساس گزارشات موجود، دو هکر موفق شده بودند با نفوذ به سرورهای اوبر، علاوه بر حساب های کاربران، اطلاعات 600 هزار راننده شامل نام و شماره پلاک آنها را نیز به سرقت ببرند که بنا به اظهارات شرکت، جزئیات سفرها و اطلاعات کارت اعتباری رانندگان محفوظ مانده است.

جالب است بدانید که تراویس کالانیک مدیر عامل وقت اوبر، یک ماه پس از هک گسترده سرورها متوجه ماجرا شد که درست همزمان با مذاکرات کمپانی با کمیسیون تجارت فدرال در مورد حفظ حریم خصوصی کاربران بود، و کالانیک تصمیم گرفت با پرداخت مبلغ 100 هزار دلار به هکرها در قبال حذف اطلاعات مسروقه موضوع را خاتمه دهد.

 در نتیجه اتفاقات مذکور و پس از افشای ماجرا در روزهای اخیر، دارا خسروشاهی مدیر عامل کنونی اوبر خواستار کناره گیری «جو سالیوان» مدیر امنیتی اوبر و وکیل او از کمپانی شده است. لازم به ذکر است که اوبر دیروز گزارش سرقت اطلاعات کاربران در سال 2016 را به کمیسیون تجارت فدرال ارائه داد.

ساعاتی پس از انتشار خبر مذکور، دادگاه فدرال لس آنجلس به نمایندگی از مسافران و رانندگان آمریکایی که اطلاعات آنها به سرقت رفته، کمپانی اوبر را به اتهام قصور در حفظ اطلاعات مشتریان تحت تعقیب قرار داد.

گفتنی است مسئولان این شرکت هنوز به اقامه دعوی علیه خود واکنشی نشان نداده اند.