پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : محمود شهریاری مجری با سابقه تلویزیون که در هفتههای گذشته به دلیل تراشیدن ریشهایش در اعتراض به اختلاس هاحاشیه ساز شده بود، به انتقاد از بازیگرانی میپردازد که به حیطه اجرا ورود میکند. او معتقد است در اغلب موارد بازیگرانی که به سمت اجرا آمدند جذابیتشان را برای کارگردانان از دست دادند و در کار بازیگریشان خللهایی وارد میشود. او همچنین با انتقاد از مدیران تلویزیون میگوید که ناراحت کننده است که صداوسیما با هزاران کارمند از شبکهای که ۲۰ کارمند دارد، کپی برداری میکند.
به گزارش انتخاب، محمود شهریاری درباره حضور بازیگران مشهور در برنامههای تلویزیونی به عنوان مجری به سایت هنر نویس میگوید: «چهره های مورد علاقه مردم ممکن است جذابیت برنامه را بالا ببرند اما نه به عنوان کسی که دارد برنامه را اجرا می کند. این اتفاق اول از همه به ضرر بازیگرانی است که به سمت اجرا آمده اند چون اجرا با بازیگری دو مقوله کاملا متفاوت است و وقتی بازیگر در نقش مجری ظاهر می شود، مردم حس می کنند آن شخص در حال ایفای نقش است و در دراز مدت به صداقت کلام او شک می کنند که همه اینها به ضرر بازیگران است چون بدترین ضربه به آنها این است که جذابیت شان را برای کارگردان ها از دست می دهند و تجربه ثابت کرده به غیر از چند مورد محدود، سایر بازیگرانی که به سمت اجرا آمده اند در کار بازیگری شان خلل به وجود آمده است.»
او همچنین با نام بردن از بازیگران معتبری که هیچ وقت کار اجرا را بر عهده نگرفتند، ادامه داد: «با اینکه الان به گفته خود بازیگران کار برای شان در سینما و تلویزیون کم شده، اما این هم دلیل نمی شود آنها به سمت اجرا بیایند. باید به این موضوع توجه کرد که چرا هیچ وقت کسانی مثل علی نصیریان، پرویز پرستویی یا رضا کیانیان پیشنهاد اجرا را نمی پذیرند، چون آنها به اهمیت کار خودشان در بازیگری پی برده اند.»
شهریاری درباره تجربیات ناموفق مجریانی که به سمت بازیگری روی آوردند، گفت: «نمونه های انگشت شمار داریم.اما در همین ماجرای برعکس کسی را داشتیم که از اجرا به سمت بازیگری رفت و در سریال یوسف پیامبر (ع) بازی کرد و بعد به سمت موسیقی رفت و دوباره به اجرا بازگشت، اما نه مجری کاملی شد، نه خواننده موجهی شد و نه بازیگر قابل. مردم هم در این میان معطل می مانند که فلان فرد را باید در کدام نقشش بپذیرند. این را نه از روی تعصبم به بازیگری بلکه از روی دلسوزی درباره دوستان بازیگر می گویم.»
این مجری با سابقه در پاسخ به این پرسش که چرا برنامه «خندوانه» با بهره گرفتن از رامبد جوان به عنوان مجری که سابقه بازیگری داشته به موفقیت دست یافته، گفت: «به نظر من باید «خندوانه» را به نوعی جزو استثنائات قرار دهیم چون در خندوانه بازیگری بیشتر چیره است تا اجرا. رامبد جوان هم اول کارگردان و بازیگر خندوانه است. این برنامه واقعا به دلیل همه ویژگی ها و المان هایی که دارد نمی تواند در کنار سایر برنامه های تلویزیون طبقه بندی شود. حتی بخش استندآپ کمدی هم در این برنامه به نوعی بازیگری است. بنابراین موفقیت های خندوانه ربطی به اجرا ندارد و بیشتر به سمت دسته بندی بازیگری می رود.»
او همچنین درباره اجرای مهران مدیری در برنامه «دورهمی» هم گفت: «مهران مدیری در تمام طول برنامه دارد بازی می کند. از آنجایی که قیمت در مقابل او با لحنی خاص می گوید «مدیری» تا جایی که در مقابل مهمانان می نشیند، همه از پیش توسط نویسنده نوشته شده است. حتی اگر به صورت بداهه هم حرفی زده می شود، بازیگری اش بر اجرا غالب است. اما این را باید مورد توجه قرار داد که با یک دو برنامه نمی شود کل تلویزیون را ارزیابی کرد و گفت به دلیل موفقیت این دو برنامه پس بازیگران توانایی اداره برنامه را دارند. تلویزیونی را که الان ۲۴ ساعته است و در نزدیک به ۳۰ شبکه برنامه دارد، باید در سطح کلان تر مورد بررسی قرار داد.»
این مجری در پایان به مدیران صداوسیما هم طعنه میزند و میگوید: «معضل دیگری هم که تلویزیون روبرو شده، کپی برداری از روی شبکه های ماهواره ای است. تلویزیون ایران بالغ بر ۶۰ سال قدمت دارد و هزاران کارمند، اما از روی دست تلویزیونی که ۲۰ کارمند دارد، شوی استعدادیابی کپی می کند. من واقعا غصه می خورم، وقتی در برنامه تلویزیون حتی جملاتی را می شنوم که عینا در برنامه های ماهواره ای گفته می شود.»