پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : در جلسه ادای شهادت در سنا تایید شد که در انتخابات ۲۰۱۶ ریاست جمهوری امریکا ۸۰ هزار پست روسی توسط ۲۹ میلیون آمریکایی به صورت مستقیم بازدید شده است.
به گزارش انتخاب، محتوای نامناسب روسی در این انتخابات طبق گزارش رسمی کمپانی فیس بوک به دست ۱۲۶ میلیون آمریکایی رسیده است. بر این اساس ۱۲۰ صفحه جعلی متعلق به روسهای مزاحمِ انتخابات، بیش از ۸۰ هزار پست دروغین ساخته که به طور مستقیم وارد اکانت ۲۹ میلیون آمریکایی شده اما پس از به اشتراک گذاری به دست ۱۲۶ میلیون کاربر آمریکایی رسیده است که ممکن است رای کاربران را تحت تاثیر قرار داده باشد.
به گفته کالین استرچ، وکیل مدافع فیسبوک، گزارش نهایی بر اساس گزارش آژانس تحقیقاتی اینترنت روسیه، ما بین ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۷ از محتوای بازدید سایتها استخراج شده و در واقع ۱۲۶ میلیون آمریکایی تحت تاثیر پستهای جعلی قرار گرفتهاند. این جمعیت معادل نیمی از جمعیت رای دهندگان آمریکایی است.
قرار است نمایندگان گوگل و توئیتر نیز درباره نفوذ محتوایی روسها در وب سایتشان گزارش رسمی به سنا بدهند. گوگل غیر رسمی از ۱۸ کانال یوتیوبی و توئیتر نیز از ۲۷۵۲ اکانت نام بردهاند که انتخابات را تحت تاثیر محتوای خود قرار دادهاند.