صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۰۴ دی ۱۴۰۳ - ساعت
کد خبر: ۳۶۳۵۸۸
تاریخ انتشار: ۳۴ : ۱۱ - ۱۲ شهريور ۱۳۹۶
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نماینده داراب که حادثه تلخ واژگونی اتوبوس دانش‌آموزان هرمزگانی در حوزه انتخابیه‌اش به وقوع پیوسته، ضمن تشریح آخرین وضعیت مصدومان این حادثه، وضعیت جاده ترانزیتی شیراز - داراب - بندرعباس را در وقوع این حادثه بی‌تاثیر ندانست و گفت که اگر قرار به اجرای سیاست سازمان برنامه و بودجه در کاهش اعتبارات جهت تکمیل بزرگراه‌ها باشیم قطعا میزان تلفات جاده‌ای افزایش پیدا می کند.

رضا انصاری در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: حادثه واژگونی اتوبوس حامل دانش آموزان دختر هرمزگانی در داراب متاسفانه ۹ کشته و ۳۵ مصدوم به جای گذاشته است که ۲۹ نفر از مصدومان در داراب بستری شده و ۶ نفر به شیراز اعزام شدند.

وی افزود: براساس آخرین اطلاع بنده اکثر مصدومان در داراب از بیمارستان مرخص شده و تا دیروز کمتر از ۱۰ مصدوم بستری بود که با توجه به وضعیت عمومی خوب آنها احتمالا امروز مرخص می شوند.

نماینده داراب خاطر نشان کرد: درهمین راستا بنده روز گذشته به همراه آقای رضایی کوچی رئیس کمیسیون عمران بازدیدی از محل حادثه و مصدومان داشتیم تا ضمن اطلاع از آخرین وضعیت در نهایت گزارشی از سوی کمیسیون عمران نیز تهیه شود.

انصاری با اشاره به گزارش‌های اولیه از علت بروز این حادثه گفت: براساس گزارش‌های اولیه خطای انسانی باعث این حادثه تلخ شده است که باید این نکته بررسی شود چرا انسان خطا می‌کند. قطعا عامل جاده‌ای می‌تواند خطای انسانی را افزایش دهد.

وی توضیح داد: جاده ترانزیتی شیراز - داراب - بندرعباس جاده‌ای دو طرفه با ترافیک زیاد است که وقتی زمان حرکت به شب موکول می شود خود به خود چشم انسان خسته شده و باعث می شود که راننده در ساعت ۴ صبح این خطای وحشتناک را انجام دهد.

انصاری ادامه داد: از طرف دیگر تعیین ساعت ۱۱:۳۰ شب برای حرکت سه اتوبوس حامل دانش‌آموزان با بیش از ۱۰۰ مسافر دختر بی‌تدبیری‌ای بیش نیست که طبیعتا باید با کسانی که چنین تصمیمی گرفته‌اند برخورد متناسب صورت گیرد.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن با بیان اینکه باید با نگاه کارشناسانه ای به سمت تکمیل و تبدیل چنین جاده‌هایی به بزرگراه حرکت کرد، گفت: پروژه تبدیل جاده ترانزیتی شیراز - داراب - بندرعباس به بزرگراه در طول یک دهه گذشته در حال تکمیل شدن است که نه تنها هنوز این اتفاق رخ نداده که سازمان برنامه و بودجه به اتخاذ یک تصمیم اشتباه و خطای استراتژیک اعتبارات ایجاد و تکمیل بزرگراه های کشور را کاهش داده است که باید جبران شود.

وی گفته وی، کاهش اعتبارات بزرگراه ها به معنای افزایش کشته‌ها و تلفات جاده‌ای است که البته در چند سال گذشته استان اصفهان مقام اول را از حیث تعداد کشته ها و مصدومان داشته و در این بین متاسفانه سازمان برنامه و بودجه به استان فارس کم لطفی کرده است.

انصاری تاکید کرد که سازمان برنامه و بودجه و وزارت راه باید به صورت سریع توضیح دهد چرا این اعتبارات را کم کرده‌اند و چگونه می‌خواهند این سیاست غلط را جبران کنند.

وی در پایان گفت که مجلس بعد از تهیه گزارش دو کمیسیون عمران و آموزش و تحقیقات و انجام کار کارشناسی تصمیمات مقتضی را خواهد گرفت.