صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۲۶ آذر ۱۴۰۳ - ساعت
کد خبر: ۳۴۱۰۰۰
تاریخ انتشار: ۵۱ : ۰۹ - ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: نامزدهای محترم به مردم توضیح دهند که فلان میلیون شغل را با چه منابع و امکاناتی و طی چه مدت زمانی و از طریق چه ساز و کارهای اجرایی محقق خواهند کرد، مردم هم اهل تشخیص هستند.

به گزارش انتخاب به نقل از ایسنا، سیدمهدی مقدسی گفت: روند انتخابات از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون روندی  تکاملی داشته است. این مسئله نشان از بالندگی دموکراسی در جمهوری اسلامی دارد.

وی یادآور شد: حضرت امام خمینی(ره) رای و مشارکت مردم در سرنوشت سیاسی خود را همواره مورد تاکید قرار دادند حتی در ماه‌های ابتدایی پیروزی انقلاب اسلامی با وجودی که نظر مردم «جمهوری اسلامی» بود اما امام در فروردین 1358 «جمهوری اسلامی» را به رای عمومی گذاشتند تا مردم پای صندوق‌های رای نظر خود را بیان کنند. از آن زمان به این سو نیز با وجودی که دشمنان جمهوری اسلامی برای کم رنگ کردن حضور مردم در انتخابات و کاهش مشارکت عمومی و اقسام مختلف فضاسازی کرده‌اند اما مردم عزیز، با شعور و با فرهنگ کشورمان با حضور چشم‌گیر در انتخابات‌های مختلف ارزشی برای تبلیغات مسموم آنان قائل نشدند.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس متذکر شد: به دلیل شرایط خاص ایران در منطقه و جهان میزان مشارکت در انتخابات پیام‌های معنادار و اثرات ارزشمندی در ثبات جمهوری اسلامی دارد. امیدوارم مردم ایران با درک بالایی که دارند حضور پرشور و اثرگذاری را در انتخابات 29 اردیبهشت‌ماه نشان دهند.

مقدسی خاطرنشان کرد: از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری انتظار می‌رود تبلیغات انتخاباتی خود را منطبق با واقعیت‌ها و امکانات کشور کنند. مردم از نامزدها سخنرانی و میتینگ نمی‌خواهند، مردم آمار و ارقام و میزان پیشرفت یا پس‌رفت در بخش‌های مختلف را می‌خواهند. نامزدها به جای کلی‌گویی باید برنامه‌های قابل اجرا را تبلیغ کنند.

نماینده مردم اراک در مجلس از کمیسیون تبلیغات انتخابات و صدا و سیما خواست برای نامزدهایی که مورد تخریب و توهین سایر نامزدها قرار می‌گیرند فرصت دفاع پیش‌بینی کنند.

وی با به چالش کشاندن وعده ایجاد میلیون‌ها شغل توسط برخی نامزدها، گفت: کلی‌گویی کردن دردی را دوا نمی‌کند، نامزدها باید برنامه‌های خود را به صورت کمی تبلیغ کنند مثلا در حوزه اشتغال باید به مردم توضیح دهند که فلان میلیون شغل را با چه منابع و امکاناتی و طی چه مدت زمانی و از طریق چه راهبرد و ساز و کار اجرایی محقق خواهند کرد، مردم هم اهل تشخیص هستند و به قول امام(ره) میزان رای ملت است.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس خطاب به نامزدهای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری از آنان خواست تا از هر نوع وعده و وعید عوام‌فریبانه و غیرقابل اجرا آن هم بی‌توجه به موقعیت داخلی، منطقه‌ای و بین‌المللی نظام پرهیز کرده و میزان پایبندی به برنامه‌های کلان نظام به ویژه برنامه ششم توسعه را برای مردم تبیین کنند.