صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۲۲ آذر ۱۴۰۳ - ساعت
کد خبر: ۳۲۵۱۷۰
تاریخ انتشار: ۲۷ : ۱۹ - ۰۱ اسفند ۱۳۹۵
تاکسیران‌های زحمتکش زیادی در شهر تهران به مردم خدمت می‌رسانند ولی معدودی از این قشر زحمتکش، گاهی به دلایل مختلف و بعضا غیرعمدی باعث گلایه شهروندان می‌شوند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
تاکسیران‌های زحمتکش زیادی در شهر تهران به مردم خدمت می‌رسانند ولی معدودی از این قشر زحمتکش، گاهی به دلایل مختلف و بعضا غیرعمدی باعث گلایه شهروندان می‌شوند.

به گزارش انتخاب، سازمان تاکسیرانی شهر تهران اعلام کرد شکایاتی که در ماههای اخیر از برخی تاکسیرانها در تهران عنوان شده، شامل کمبود تاکسی در مسیرهای خاص، فقدان تاکسی در مسیر مورد نظر، نابسامانی و تداخل امر در جابجایی مسافران از طریق تاکسی، ارائه نقطه نظر انتقادی در خصوص خطوط و ایستگاه های تاکسیرانی و نمایندگان مستقر از سوی سازمان تاکسیرانی در آنجا، دریافت کرایه بیشتر از نرخهای تعیین شده و عدم رعایت ضوابط و دستورالعمل های ابلاغی شورای شهر تهران از سوی رانندگان تاکسی یا شرکتهای تاکسیرانی بوده است.

همچنین مهمترین مصادیق شکایت جهت ثبت پیام از حوزه تاکسیرانی در سامانه شکایات مردمی 1888 عبارتند از: شکایت از تاکسیرانان در صورت استعمال دخانیات، استفاده از تلفن همراه هنگام رانندگی، فحاشی و توهین به مسافران، پارک تاکسی در سطح معابر و عدم فعالیت، حمل بار غیرمجاز توسط تاکسیرانان، دوشغله بودن تاکسیرانان، عدم رعایت شئونات اسلامی، فعالیت خارج از مسیر تعیین شده، فعالیت در آژانسها و شکایت از عملکرد غیرقانونی شرکتهای خصوصی تحت پوشش تاکسیرانی.

سازمان تاکسیرانی تهران اعلام کرده شهروندان جهت ثبت شکایت خود از تاکسیرانها باید اطلاعات اولیه از تاکسی مورد نظر همچون شماره پلاک، خط (مبدا و مقصد)، ساعت و تاریخ مشاهده یا مواجهه با تخلف را در اختیار داشته باشند. این سازمان تاکید کرده بدون این اطلاعات، امکان ثبت و پیگیری پیامهای حوزه تاکسیرانی از سوی سامانه 1888 وجود ندارد.

همچنین در گزارش اخیر سازمان تاکسیرانی تهران به برخی از شکایات شهروندان از تاکسیرانها اشاره شده که در جدول زیر آمده است.

جدول برخی شکایات اخیرمردمی از تاکسیرانها

عنوان شکایت

خلاصه شکایت

خلاصه پیگیری

فقدان تاکسی

در 30 آذرماه، در ساعت 20 به مدت 45 دقیقه در ایستگاه سیدخندان منتظر تاکسی ونک بودم ولی از تاکسی خبری نبود.

به ناظر خط و اعضا تذکر داده شد. تعدادی ون برای شیفت بعدازظهر در خط مزبور اعزام شد.

اخذ اضافه کرایه

در 4 دیماه، از زیر پل کریمخان به مقصد تقاطع خ بهشتی 500 تومان بیش از نرخ مصوب از ایجانب کرایه دریافت شد.

معرفی تاکسیران مورد نظر به کارگروه انضباطی، درج نمره منفی در پرونده، جریمه نقدی و تعهد مبنی بر عدم تکرار این تخلف

فحاشی و ارجاع مسافران به خودروی شخصی

در ساعت 21 در پایانه مترو جوانمرد قصاب منتظر بودیم که یک راننده تاکسی اعلام کرد مسافران فلکه اول دولت آباد با من بیایند و بقیه مسافران با خودروی مسافربر شخصی بروند. در پاسخ اعتراض، فحاشی و توهین کرد.

راننده به شرکت احضار شد. شکایت را قبول نداشته و درخواست مواجهه حضوری با شهروند شاکی را دارد.

عدم رعایت حقوق مسافر

راننده تاکسی صندلی خود را کاملا عقب داده و باعث اذیت مسافران می شود

راننده، درشت اندام است و مجبور به عقب کشیدن صندلی خود است. به راننده تذکر داده شد.