صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۰۵ مهر ۱۴۰۳ - ساعت
کد خبر: ۳۲۲۳۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۱ : ۰۰ - ۳۰ تير ۱۳۹۰
عزت‌الله سحابی، در بخشی از خاطرات خود از سال 1357 به نكات جالبی درباره دخترش اشاره كرده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

عزت‌الله سحابی، در بخشی از خاطرات خود از سال 1357 به نكات جالبی درباره دخترش اشاره كرده است.

به گزارش «24»، سحابی در این خاطرات نوشته است: «در بحبوحه انقلاب، دخترم كه سال دوم دانشكده بود به بهانه فعالیت برای اعتصابات از دانشگاه اخراج شد و امیدی هم برای ورودش به دانشگاه در آینده به چشم نمی‌خورد، از سوی دیگر در سن و سالی بود كه هر روز در پی فعالیتی به بیرون و تظاهرات خیابانی می‌رفت و این نگرانی شدیدی برای خانواده ایجاد كرده بود. از آنجایی كه من هم در زندان بودم و مستقیما كمكی نمی‌كردم، همسرم با مشورت پدرم تصمیم گرفتند او را برای تحصیل به فرانسه بفرستند. این سفر هم كه برای او مشكلاتی داشت بالاخره جور شد و رفت. دو روز بعد از سفر او به فرانسه، آقای خمینی به دنبال ماجرایی كه در عراق و مرز كویت و موانع پلیسی كشورهای عربی برایش بوجود آوردند، به پاریس رفتند. هاله هم درس و دانشگاه را رها كرد و به منزل ایشان رفت و همان جا مشغول شد...»

هاله سحابی بعد از انقلاب به ایران آمد و در در دانشگاه تهران، رشته فیزیك را ادامه داد، او به سه زبان انگلیسی، فرانسه و عربی مسلط بود.

علاقه سحابی به قرآن پژوهی باعث شد، او كتاب «احد (قله بحران، قله مدیریت)» را سال 84 از سوی نشر صمدیه وارد بازار نشر كند، این كتاب كه با همراهی لطف الله میثمی منتشر شده، در واقع به دنبال تشریح مدیریت بحرانی است كه در جنگ احد از سوی پیامبر اعظم(ص) عرضه شد؛ جنگی كه با حضور پیامبر(ص) به شكست انجامید اما یك ضربه عبرت آموز در تاریخ اسلام محسوب می‌شود.

بنابراین گزارش، كتاب احد، تصویرسازی‌هایی هم دارد كه گویا كار خود هاله سحابی است.

هاله سحابی متولد 1334 بود و چندی پیش پس از فوت پدر، از دنیا رفت.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
۰۸:۰۵ - ۱۳۹۰/۰۴/۳۰
قابل توجه اینکه مادر همسر ایشان نیز 3 روز قبل بر اثر تالمات وارده از فوت مشکوک ایشون به رحمت خدا پیوست و همکنون اقای دکتر تقی شامخی از اساتید دانشگاه تهران و داماد مرحوم مهندس سحابی هم داغدار همسرشان هستند هم مادرشان