صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۲۹ شهريور ۱۴۰۳ - ساعت
کد خبر: ۳۲۰۱۷
تاریخ انتشار: ۴۷ : ۱۳ - ۲۸ تير ۱۳۹۰
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مصطفي هاشمي طبا درباره انتخاب علي آبادي به عنوان نايب رئيس شوراي المپيک آسيا گفت: اين انتخاب بي ارتباط با اوپک نيست، ولي به هر حال به نفع ورزش کشور است.

هاشمي طبا در گفتگو با ايسنا، درباره اهميت اين سمت براي ورزش ايران تأکيد کرد: اين چنين نيست که بتوان به عنوان نايب رئيس شوراي المپيک آسيا کار خاصي انجام داد، ولي کسب اين کرسي خود به خود خوب است. بايد از اين موقعيت براي بهبود روابط با ساير کشورها بهره ببريم و اين به نفع ورزش ماست، ولي نبايد فکر کنيم که مي توان کار خاصي را انجام داد. در حقيقت اگر بخواهم بگويم که در شوراي المپيک آسيا چه کساني داراي نفوذ هستند، فقط از رئيس آن مي توانيم نام ببريم زيرا فقط شيخ احمد است که مي تواند نقش مؤثري را ايفا کند ولي ساير اعضا نيز مي توانند با هماهنگي يکديگر فعاليت کنند.

هاشمي طبا درباره ارتباط کسب اين کرسي با حضور علي آبادي و رئيس شوراي المپيک آسيا در اوپک گفت: به نظر مي آيد اين موضوع با اوپک بي ارتباط نيست. به هرحال تا جايي که من مي دانم رئيس کميته المپيک شخصا از علي آبادي حمايت کرده و وقتي او پيشنهادي را در شورا مطرح مي کند اين پيشنهاد به تصويب مي سد. حال اينکه پيش از اين چه اتفاقي افتاده و دليل اين حمايت چه بوده است من اطلاع دقيقي ندارم. البته گمان نمي کنم نفوذ افشارزاده هم در اين انتخاب تأثيري داشته باشد.

شيخ احمد هم نمي خواهد سهم کشورها را کاهش دهد، بنابراين افشارزاده هم به صورت سنتي در شورا حضور دارد و اين خيلي خوب است، اما به نظر من حضور مجدد افشار زاده ارتباطي با موضوع علي آبادي ندارد.