صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۰۳ آبان ۱۴۰۳ - ساعت
کد خبر: ۳۱۸۹۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۱۲ - ۲۷ تير ۱۳۹۰
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس جمهور نیجریه در اظهارنظر جدید خود موضع سختگیرانه ای را در مورد فساد مالی در این كشور اتخاذ كرد و به وزرا و دیگر مقامات ارشد دولتی هشدار داد كه دولت وی از هیچ وزیر فاسدی حفاظت و حمایت نخواهد كرد و مقامات فاسد جایی در كابینه وی ندارند.

به گزارش الف به نقل از خبرگزاری فرانسه، گودلاك جاناتان رئیس جمهور نیجریه همچنین هشدار داد كه بودجه‌های دولتی برای مصارف عمومی است و مقامات دولتی باید از این بودجه به صورت سنجیده استفاده كنند. وی خطاب به وزرای كابینه اش گفت كه آنها باید به سختی كار كنند تا به وعده‌هایی كه به مردم داده‌اند، عمل كنند. به گفته رئیس جمهور نیجریه، دولت این كشور تلاش می كند تا با برنامه و طرحهای درست و سازنده بازدهی مفید و موثری داشته باشد.

رئیس جمهور نیجریه گفت: می خواهم بار دیگر تكرار كنم كه كابینه من به حاكمیت قانون وفادار است و باید بگویم كه نه من و نه معاون رئیس جمهور از افرادی در دولت كه شرافت و صداقتشان زیر سوال برود، حفاظت و حمایت نخواهیم كرد.

وی تصریح كرد كه مردم نیجریه منتظرند تا مشاهده كنند وعده‌هایی كه دولت داده چه زمانی محقق می‌شوند.

رئیس جمهور نیجریه در ادامه بر عزم خود در جدی بودن ریشه كنی فساد مالی در سطوح مختلف این كشور خبر داد و هشدار داد كه وزرا و دیگر مقامات دولتی نباید از دولت انتظار داشته باشند كه از فعالیتهای غیرقانونی فساد مالی آنها به راحتی بگذرد.

گودلاك جاناتان گفت كه مقابله جدی با فساد مالی در این كشور از آژانس‌های ضد فساد مالی و وزرای كابینه این كشور آغاز خواهد شد. رئیس جمهور نیجریه افزود: طرح ما بازسازی تیم مدیریتی اقتصاد نیجریه است تا اقتصاد این كشور كارآمدتر شود.

جاناتان افزود: یكی از موضوعات مهمی كه بررسی آن را در دستور كار قرار می دهیم، موضوع فساد مالی است. شكی وجود ندارد كه فسادمالی در نیجریه فراگیر است و رتبه فساد مالی این كشور در جهان خجالت آور است. فساد مالی همچون هیولایی است كه لازم است با آن مقابله كنیم. ما در جنگ علیه فساد مالی به سر می بریم. آژانس‌های ضد فساد مالی باید نظارت كامل و دقیقی بر فعالیت‌های وزرا، مقامات و نهادهای دولتی داشته باشند تا زمینه برای سوءاستفاده مقامات دولتی فراهم نشود. ما طرح گسترده ای برای بازرسی و نظارت از عملكرد مقامات و نهادهای دولتی داریم.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۷
ریس جمهور پاکستان علی زرداری هم اینگونه صحبت میکند.