صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۰۴ آبان ۱۴۰۳ - ساعت
کد خبر: ۳۰۷۲۲
تاریخ انتشار: ۱۶ : ۱۱ - ۱۵ تير ۱۳۹۰
بازار خريد و فروش کالاهاي مختلف که طي ده روز گذشته، شاهد کاهش نرخ دلار آزاد از حدود يک هزار و 250 تومان به يک هزار و 140 تومان بود، مجددا با رشد قيمت دلار آزاد مواجه شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
بازار خريد و فروش کالاهاي مختلف که طي ده روز گذشته، شاهد کاهش نرخ دلار آزاد از حدود يک هزار و 250 تومان به يک هزار و 140 تومان بود، مجددا با رشد قيمت دلار آزاد مواجه شد.

به گزارش انتخاب به نقل از دنیای اقتصاد، البته فعالان بازار کامپيوتر اين موضوع را از قبل پيش بيني کرده بودند و به همين دليل، اکثر فعالان بازار از کاهش قيمت ها به دليل کاهش نرخ دلار خودداري کردند هرچند بسياري از فعالان اين بازار نرخ كالاهاي خود را كاهش دادند. ولي طي دو تا سه روز گذشته پس از کاهش 10 تا 20 هزار توماني قيمت ها در بازار لپ تاپ و همچنين کاهش 2 درصدي قيمت تجهيزات کامپيوتري، ناگهان قيمت دلار روند صعودي در پيش گرفت.

به گفته ميرآخوندي، يکي از فعالان بازار لپ تاپ، از روز پنجم تيرماه که نرخ دلار آزد به کف خود در مدت اخير (يک هزار و 140 تومان) رسيده بود، پيش بيني مي شد که چنين اتفاقي موقتي است و به همين دليل، فعالان بازار از کاهش قيمت ها خودداري کردند. ولي پس از گذشت چند روز ناچار شدند براي ايجاد تعادل در بازار قيمت کالاهاي خود را کاهش دهند.

به گفته وي، طي چهار تا پنج روز اخير، قيمت ها در بازار اقلام کامپيوتري در حدود 2 درصد و در بازار لپ تاپ در حدود 10 تا 30 هزار تومان کاهش يافته است که اين موضوع تا حدودي باعث تغيير حال و هواي بازار شده است.

محمد سلامي، يکي ديگر از فعالان بازار نيز با بيان اين مطلب که طي روز گذشته قيمت دلار آزاد مجددا از يک هزار و 140 تومان به مرز يک هزار و 200 تومان رسيده است گفت: بروز اين اتفاق قطعا بايد رشد مجدد قيمت ها را در پي داشته باشد.

ولي به دليل رکود حاکم بر بازار و شرايط نامساعد آن، رشد مجدد قيمت نه تنها جلوي وارد شدن ضرر به فعالان بازار را نمي گيرد، بلکه باعث مي شود بازار دچار مشکل چند دستگي قيمت شود. چرا که فعالان بازار براي ايجاد تغيير در روند قيمت ها به طور هماهنگ عمل نمي کنند و هر کس ساز خود را مي زند.

 بيک، يکي ديگر از فعالان بازار نيز با تاييد خبر کاهش قيمت ها در بازار کامپيوتر گفت: متاسفانه طي روزهاي اخير بازار شرايط بي ثباتي داشته و عوامل مختلفي بر ايجاد تغييرات در بازار تاثير گذاشته اند. وي مي گويد: به احتمال زياد، مجددا دولت براي کاهش نرخ ارز تلاش مي کند ولي از نظر من روزهاي پر فراز و نشيبي را پيش رو داريم.