صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۰۸ مهر ۱۴۰۳ - ساعت
کد خبر: ۳۰۶۴۰
تاریخ انتشار: ۳۷ : ۱۴ - ۱۴ تير ۱۳۹۰
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نمایندگان 10 بانك و مؤسسه اعتباری و مالی با ابراز نگرانی از قطع خدمات بی‌سیم در 1200 نقطه بانكی، این اقدام را موجب وارد شدن لطمه شدید به برنامه ها و خدمات بانكداری از جمله بانكداری الكترونیكی،تراكنش ها،پرداخت یارانه ها دانستند.

    در پی قطع كامل شبكه بی‌سیم شركت لایزر توسط سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، نمایندگان بانك‌های سینا، توسعه تعاون، رفاه كارگران، سرمایه، كارآفرین، ملت، گردشگری، سامان و مؤسسات مالی و اعتباری قائمین اقتصاد و عسكریه در جلسه‌ای مشترك با مدیران شركت لایزر، مشكلات ایجاد شده و آتی ناشی از قطع خدمات بی سیم شركت لایزر كه تاثیر مستقیم بر شبكه بانكی و خدمات آن دارد را بررسی كردند.

    در این جلسه با اشاره به ارائه این سرویس در 5 سال گذشته توسط شركت لایزر و تأكید بر اینكه هم اكنون استمرار این خدمات اجتناب ناپذیر است، نمایندگان یاد شده خواستار ارائه پیشنهادات سازنده شركت لایزر به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای حل مشكل شدند. همچنین آن‌ها تأكید كردند: با توجه به اینكه وضعیت فعلی موجب ورود لطمه شدید به برنامه ها و خدمات بانكداری از جمله بانكداری الكترونیكی، تراكنش ها، پرداخت یارانه ها و ... خواهد شد لازم است این موضوع در سطح كلان و ملی توسط همه اطراف درگیر در قضیه پیگیری شود.

    در این جلسه، توافق شده است نمایندگان فنی شركت لایزر ضمن هماهنگی با مدیران و نمایندگان فنی بانكها تمامی گزینه ها و راه حل های ممكن جهت یافتن راهكار مناسب و كاهش عوارض احتمالی را بررسی و اجرا نمایند و نمایندگان بانكها نیز تعامل و رایزنی لازم را در این خصوص به عمل آورند. بر اساس این گزارش در این جلسه مقرر شده است: به منظور تداوم خدمات بانكی در نقاط متصل به شبكه بیسیم (1200 نقطه) و جلوگیری از نارضایتی عمومی (علی الخصوص پرداخت یارانه ها) حاضرین در جلسه انتظار دارند كه شبكه لایزر تا تعیین و تكلیف نهایی به مدت حداقل شش ماه مجدداً وصل گردد تا بانك ها قادر به ارائه سرویس‌های بانكی خود باشند.

    گفتنی است پیش از این مدیرعامل شركت لایزر با اظهار امیدواری نسبت به حل مشكل پیش آمده، از مسئولان سازمان تنظیم مقررات درخواست كرده بود برای حفظ حقوق مشتریان این شركت كه عمدتاً از بانك‌ها و مؤسسات مالی و اعتباری هستند، از هرگونه اقدام عجولانه مبنی بر قطع سرویس‌ها كه باعث مشكلات در پاسخگویی به كاربران و مردم شده است خودداری كرده و موضوع را در جلسات فوری فی‌مابین بررسی كنند.

    تمدن تأكید كرده بود: ما با پذیرش رای دادگاه، پیشنهاد ارایه سرویس‌های خود بر اساس سایر فناوری‌های موجود را ارایه كرده‌ایم كه در این زمینه دستیابی به تفاهم با رگولاتوری، نیازمند زمان است.