صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۰۸ مهر ۱۴۰۳ - ساعت
کد خبر: ۳۰۴۹۱
تاریخ انتشار: ۱۹ : ۱۲ - ۱۳ تير ۱۳۹۰
محمود احمدی‌نژاد صبح امروز برای افتتاح دو طرح بزرگ نیروگاه سیكل تركیبی 315 مگاواتی چابهار و سد زیردان و نیز آغاز عملیات اجرایی سد كهیر امروز وارد چابهار شد و مورد استقبال مسئولان استانی و شهرستانی قرار گرفت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس دولت دهم امروز به منظور افتتاح دو طرح بزرگ وارد بندر چابهار شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از چابهار، محمود احمدی‌نژاد صبح امروز برای افتتاح دو طرح بزرگ نیروگاه سیكل تركیبی 315 مگاواتی چابهار و سد زیردان و نیز آغاز عملیات اجرایی سد كهیر امروز وارد چابهار شد و مورد استقبال مسئولان استانی و شهرستانی قرار گرفت.

سد مخزنی زیردان در 140 كیلومتری شهرستان چابهار و 42 كیلومتری روستای پیر سهراب قرار گرفته است كه دومین سد بتنی rcc كشور محسوب می‌شود.
با احداث سد مخزنی زیردان، آب آشامیدنی، صنعتی و كشاورزی مناطق چابهار و كنارك تأمین می‌شود.
آب قابل تنظیم این سد سالانه 40میلیون مترمكعب است كه 20 میلیون مترمكعب آن برای كشاورزی و 20 میلیون مترمكعب دیگر آن برای مصارف آب آشامیدنی و صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

از دیگر طرح‌های افتتاحی امروز توسط رئیس جمهور، بهره‌برداری از نیروگاه سیكل تركیبی 315 مگاواتی چابهار با 66میلیون یورو و 33 میلیارد ریال اعتبار ارزی و ریالی است كه به عنوان بزرگ‌ترین نیروگاه در استان سیستان و بلوچستان بوده و 30 درصد نیاز انرژی این استان را تأمین می‌كند.
عملیات اجرایی سد مخزنی كهیر نیز واقع در شهرستان بندری كنارك امروز توسط رئیس جمهور آغاز می‌شود، این سد rcc بتنی كوبیده غلتكی در 110 كیلومتری كنارگ و 5 كیلومتری روستای كهیر بر روی رودخانه كهیر ساخته می‌شود.