صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۰۵ مهر ۱۴۰۳ - ساعت
کد خبر: ۳۰۲۷۷
تاریخ انتشار: ۲۴ : ۱۵ - ۱۱ تير ۱۳۹۰
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سید رضا اكرمی گفت: از دولت و شخص آقای رییس‌جمهور انتظار داریم به گونه‌ای اظهار نظر كنند كه موجب اختلاف و یا دلخوری مسئولان، نهاد و یا قوا نشود.

نماینده تهران در گفت و گو با ایلنا یادآور شد: همان طور كه ما از دولت توقع داریم به قانون احترام بگذارد و قانون را اجرا كند بنابراین مجلس، قوا و سایر نهادها نیز باید قانون را رعایت كنند.
وی ادامه داد: در این راستا باید با افرادی كه از قانون تخلف می‌كنند برخورد كرد. دستگاه اطلاعاتی و قضایی مسئولیت دارد كه متخلفان را شناسایی و آنها را دستگیر كنند.

وی افزود: فرد متخلف هر كجا كه باشد چه در كابینه و چه در غیر كابینه، قانون با وی یكسان برخورد خواهد كرد. بنابراین آقای احمدی‌نژاد نباید از اینكه فرد متخلفی را در دولتش دستگیر كنند ناراحت باشد بلكه باید از قوه قضائیه و دستگاه اطلاعاتی كشور به خاطر اقدامشان متشكر هم باشند.
این عضو كمیسیون فرهنگی مجلس با تاكید بر اینكه توقع ما از دولت اجرای قانون به صورت كامل است، اذعان داشت: قوه قضائیه وقتی شكایتی از مسئولی می‌شود باید به آن رسیدگی كند و بر طبق قانون آن را اجرا كند و اگر چنین نكند جای تعجب دارد .

اكرمی گفت: بنابراین چه آقای احمدی‌نژاد خوشش بیاید و چه خوشش نیاید قوه قضائیه و دستگاه اطلاعاتی بر حسب وظایف‌شان متخلفان را دستگیر و با آنها برخورد خواهند كرد.
وی در ادامه به طرح سوال از رییس‌جمهور و تاثیر این حركت بر اظهار نظر اخیر وی اشاره كرد و گفت: مجلس در پرسیدن سوال از رییس‌جمهور تاكید دارد و تا جایی هم كه من می دانم كسی امضایش را پس نگرفته است و فقط برخی قصد جو سازی دارند. شاید اگر این جوسازی‌ها نمی‌شد، دولت نیز كمی با دقت‌تر عمل می‌كرد.

یكی از اعضای هیات رئیسه هم در گفت و گو با ایلنا اظهار نظرهای اخیر دولت را بی ارتباط با مجلس عنوان كرد و گفت: اظهارات آقای احمدی‌نژاد هیچ ارتباطی با مجلس نداشت و در حقیقت نوعی شاخ و شانه كشیدن برای قوه قضائیه و شاید هم دستگاه اطلاعاتی بود.
این نماینده كه نخواست نامش فاش شود ،گفت: به اعتقاد من پشت صحنه این اظهار نظر چیز دیگری بود كه بی‌ارتباط با اتفاقات دو ماه گذشته پیرامون آقای مصلحی، وزیر اطلاعات نیست.
وی افزود: احمدی‌نژاد معمولا به ندرت از مجلس تعریف می‌كرد اما این بار بر خلاف همیشه به نوعی در لفافه از مجلس تشكر كرد.