صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۲۸ شهريور ۱۴۰۳ - ساعت
کد خبر: ۲۹۴۲۶
تاریخ انتشار: ۳۳ : ۱۲ - ۰۱ تير ۱۳۹۰
پست بانک ها در دنیا قوی ترین بانک ها هستند بطوریکه در کشورهای پیشرفته نظیر؛ ژاپن 24 هزار، فرانسه 17 هزار و آلمان 10 هزار دفتر نمایندکی دارند و بطور ذاتی و عمومی خدمات متنوعی را ارائه مِی کنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
پست بانک ها در دنیا قوی ترین بانک ها هستند بطوریکه در کشورهای پیشرفته نظیر؛ ژاپن 24 هزار، فرانسه 17 هزار و آلمان 10 هزار دفتر نمایندکی دارند و بطور ذاتی و عمومی خدمات متنوعی را ارائه مِی کنند.

به گزارش "انتخاب" به نقل از روابط عمومی پست بانک ایران: علی نعمتی عضو هیات مدیره و مدیر اجرائی پنجمین همایش مدیران و روسای شعب پست بانک در مراسم افتتاحیه این همایش در شهر مقدس مشهد ضمن بیان این مطب و اشاره به تلاش های پست بانک از بدو آغاز فعالیت خود و تبدیل آن به یک بانک تمام عیار و قدرتمند در نظام بانکیگفت: ویژگی عمده پست بانک ها در دنیا تعداد نقاط تماس و تعدد خدمات است که تحت نظارت اتحادیه جهانی پست UPU و بانک های جهانی پس انداز کوچک WSBI در سراسر دنیا خدمات متنوع را ارائه می کنند و پست بانک ایران نیز با حمایت ویژه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با صرف و هزینه حدود 2 هزار میلیارد ریال، بیش از 13 هزار نقطه تماس را در برنامه چهارم توسعه در قالب دفاتر ICT روستایی در سطح کشور ایجاد نموده و در برنامه توسعه نیز 6 هزار دفتر دیگر را راه اندازی می کند.

نعمتی اظهار داشت : پست بانک ایران در سال جهاد اقتصادی حرکت های ویژه ای را مد نظر دارد و پرداخت سود سهام عدالت 3 میلیون نفر و یارانه یک میلیون و 500 هزار سرپرست خانوار فرصتی است که می تواند ما را در جذب منابع و خدمت به بندگان خود کمک می کند.

مدیر اجرائی پنجمین همایش مدیران و روسای شعب پست بانک، رویکرد اصلی این همایش را پرداختن به چالش ها و فرصت های بانک در حوزه اجرا و شعب با ایجاد زمینه های همدلی و همفکری با مجموعه مدیران و روسای شعب نسبت به بهبود وضعیت ارائه خدمات و رفع موانع و چالش های احتمالی و حرکت در مسیر بانکداری نوین در سطح گسترده بانک بویژه در مناطق محروم و روستائی و باز نماندن از گوی رقابت عنوان کرد. وی افزود: پنجمین همایش سراسری مدیران و روسای پست بانک ایران بمنظور ایجاد هماهنگی و انسجام در زمینه پیشبرد برنامه های بانک در سال جاری و فراهم کردن زمینه های مشارکت مجموعه مدیران و روسای شعب در زمینه ارتقاء کمی وکیفی خدمات در راستای شعار محوری بانک در سال جاری مبنی بر «جهاد اقتصادی؛ حضور موثر در مناطق محروم و روستایی» برنامه ریزی شده است که در حال برگزاری است.

نعمتی تصریح کرد: در راستای نیل به هدف این همایش؛ دبیرخانه مربوطه با حضور مدیریت امور شعب و مناطق و ادارات کل روابط عمومی، تدارکات و خدمات، آموزش و تحقیقات، حوزه مدیریت و حراست تشکیل و با برگزاری جلسات متعدد و همفکری نسبت به تهیه و تدوین محورها و رویکردهای این همایش اقدام نمود و در ادامه طی فراخوانی از نظرات، دیدگاه ها و پیشنهادات مدیران و روسای شعب استان ها و مناطق و همچنین مشکلات و راهکارهای مورد نظر به منظور بهبود عمکرد بانک در حوزه مدیریت های امور شعب و مناطق، اعتبارات و سرمایه گذاری، فناوری اطلاعات، سازمان و برنامه ریزی و امور بین الملل استفاده نمود و در نهایت نظرات و پیشنهادات ارائه شده در قالب پنج سخنرانی توسط مدیران منتخب استانها و چهارسخنرانی توسط روسای شعب منتخب به نمایندگی ازسایرین برنامه ریزی گردید که در جریان همایش ارائه می شود.

وی خاطرنشان ساخت: با همفکری و اخذ دیدگاه های مدیر عامل و اعضای هیات مدیره و مدیران ارشد بانک، سرفصل های اثر بخش و مورد نیاز جهت طرح در همایش تهیه شده و تمام توان و تلاش بر این است که بتوانیم پاسخگوی نیازها بانک و خواسته های مشتریان باشیم .

مدیر اجرائی پنجمین همایش مدیران و روسای شعب پست بانک گفت: به منظور ایجاد انگیزه لازم در میان تلاشگران بانک و تجلیل و قدردانی از زحمات و تلاش های آنان، کمیته ای متشکل از مدیران؛ امور شعب و مناطق، امور مالی و اعتبارات، بازرسی و حسابرسی، حوزه مدیریت و روابط عمومی تشکیل شد و بر اساس معیارها و شاخص های مختلف نسبت به شناسایی، ارزیابی، انتخاب و معرفی مدیران و روسای شعب برتر بانک در سطح کشور اقدام نموده است.

وی معیارهای انتخاب مدیران و روسای شعب برتر را شامل؛ درصد تحقق هدف سپرده ای، نرخ هزینه عملیاتی، سهم عقود مشارکتی از کل تسهیلات، درآمد به هزینه، سود و زیان و انضباط مالی، مقبولیت، شخصیت و رعایت اصول مشتری مداری بیان کرد و گفت: شش مدیر و بیست و دو رییس شعبه بعنوان مدیران و روسای برتر بانک انتخاب شده اند که در پایان همایش از آنان تقدیر می شود.

عضو هیات مدیره پست بانک ایران اظهار داشت: با برگزاری جلسات متعدد دبیرخانه و با همفکری مجموعه مدیران ستادی و اجرائی محورهای همایش در قالب؛ تبیین سیاست ها ، برنامه ها و الویت های سال جاری بانک، بررسی فرصت ها و چالش های پیش روی بانک، تبادل تجربیات، نقطه نظرات، پیشنهادات و راهکارهای مدیران و روسای شعب، رعایت قوانین مربوط به پولشویی و پیگیری از تخلفات اداری، مدیریت نقدینگی و تجهیز منابع، بهسازی و توسعه ظرفیت های دفاتر خدمات بانکی و شهری و روستائی، طرح مسائل دینی، فرهنگی و اسلامی، شناسایی و معرفی مدیران و روسای شعب برتر بانک، تدوین و جمع بندی ماحصل مطالب ارائه شده و پرسش و پاسخ، التزام و تعهد همگانی در همسویی هر چه بیشتر با سیاست های راهبردی و اهداف بانک و همچنین قرائت بیانیه پایانی تعیین شد.

نعمتی ادامه داد: در این همایش بطور رسمی " نظام پذیرش و بررسی پیشنهادهای پست بانک ایران" بصورت سیستماتیک و از طریق درگاه های الکترونیکی و نرم افزار ویژه بانک راه اندازی شده و از این به بعد کلیه کارکنان می توانند با شناسائی مسائل موجود و ارائه راه کارهای پیشنهادی در عملیات اجرائی و کاری بانک بمنظور ارتقاء و بهره وری در روشها و سیستم های کاری و همچنین تصمیم گیری های کلان و استراتژیک بانک مستقیماً مشارکت خواهند داشت.

وی اظهار امیدواری کرد: مجموعه تلاش های صورت گرفته توسط دست اندارکاران این همایش بتواند زمینه توسعه و تعالی هر چه بیشتر پست بانک ایران را در خدمت به هموطنان فراهم سازد.
مدیر اجرائی پنجمین همایش مدیران و روسای شعب پست بانک در پایان از مجموعه مدیران و کارشناسان دبیرخانه همایش از جمله میزبانی مدیریت شعب استان خراسان رضوی، امور شعب و مناطق و ادارات کل روابط عمومی، تدارکات و خدمات، حوزه مدیریت، حراست، بازرسی و حسابرسی و آموزش و تحقیقات که در برگزاری همایش نقش موثری داشته اند و همچنین کسانی که با مشارکت، همفکری و ابراز نظر موجب غنی شدن محتوای برنامه ها شده اند تقدیر و تشکر نمود.