صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۲۲ آذر ۱۴۰۳ - ساعت
کد خبر: ۲۹۱۱۸۲
تاریخ انتشار: ۴۲ : ۰۹ - ۲۰ شهريور ۱۳۹۵
افتخاری دیگر برای گروه سایپا:
در مراسمی با حضور منصور معظمی، معاون وزیر و رئیس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران(ایدرو)، مهدی جمالی مدیر عامل گروه خودروسازی سایپا، ناصر آقامحمدی مدیرعامل پارس خودرو، پیمان کارگر مدیرعامل رنو پارس و جمعی از مدیران ارشد گروه خودروسازی سایپا، خودرو جدید گروه سایپا با عنوان "ساندرو استپ وی" رونمایی شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
منصور معظمی، معاون وزیر صنعت معدن وتجارت در حاشیه مراسم آغاز تولید انبوه رنو ساندرو استپ‌وی اظهار کرد: تا پایان امسال سه تا چهار قرارداد جدید در صنعت خودرو با خودروسازان معتبر جهان خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه افزایش تولید، افزایش کیفیت و رضایت مشتریان از سیاست‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت در صنعت خودرو است، خاطر نشان کرد: البته در مورد کیفیت خودروهای تولیدی، مشتریان باید قضاوت کنند اما با توجه به شاخصه‌هایی که وزارت صنعت، معدن و تجارت تعیین کرده وضعیت خودروهای داخلی نسبت به سال گذشته ارتقاء پیدا کرده است.

معظمی افزود: البته سیاست کلی این است که به سمتی برویم که رضایت‌مندی مشتریان و کیفیت خودروهای داخلی بیشتر شود.

وی افزود: در چهار ماه نخست امسال شاهد رشد ۴.۴ درصدی در بخش صنعت بودیم که علاوه بر آن اگر برنامه تولید خودرو تا پایان سال جاری محقق شود رشد اقتصادی مد نظر دولت برای سال جاری نیز محقق خواهد شد.

رئیس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) با بیان اینکه به هیچ وجه بازار خودرو ایران برای ورود خودروهای‌ آماده خارجی باز نخواهد بود، اظهار کرد: خودروسازان خارجی به شرطی می‌توانند وارد ایران شوند که علاوه بر استفاده از توان قطعه‌سازان داخلی، محصولات خود را صادر کنند. شرکت‌هایی مانند پژو و سیتروئن و شرکت‌های دیگری که در آینده می‌آیند، حتما باید ۳۰ تا ۴۰ درصد خودروهای تولیدی در ایران را صادر کنند.

وی تصریح کرد: سیاست وزارت صنعت، معدن و تجارت استفاده حداکثری از توان داخلی در صنعت خودرو است. وجود ۴۰ درصد ساخت داخل برای تمام خودروهای جدید ساخت ایران الزامی بوده و بر همین اساس وزارت صنعت، معدن و تجارت با خودرو ساز مربوطه برخورد خواهد کرد.

همچنین دکتر جمالی، مدیرعامل گروه سایپا در جریان مراسم رونمایی این خودرو گفت: خوشبختانه تعهدی که سال گذشته به مردم ایران دادیم را امروز توانستیم به گوشه ای از آن پاسخ گفته و در زمینه تولید محصول جدید و افزایش رضایت مندی مشتری کارهایی را انجام دهیم.

وی افزود: امروز محصول جدید و مشترکی را با شرکت رنو تولید و در آینده ای نزدیک عرضه خواهیم کرد و امیدواریم بتوانیم از این محصول طی سال جاری 20 هزار دستگاه وارد بازار کنیم چراکه هم از نظر قیمت و هم از نظر کیفیت محصولی است که قطعا مورد توجه مردم قرار خواهد گرفت.

مدیر عامل گروه خودروسازی سایپا گفت: این خودرو قبلا در کلاس پایین تر به صورت ساندرو و تندر 90 عرضه شده و پس از استقبال از آن تصمیم بر این شد که در کلاس کراس اوور هم تولید و وارد بازار شود و با بازاریابی صورت گرفته به نظر می رسد که استقبال خوبی از فیس لیفت جدید ساندرو صورت پذیرد.البته قیمت دقیق آن برای دو مدل گیربکس دستی و اتومات را بزودی به صورت رسمی اعلام خواهیم کرد.

جمالی در خصوص تنوع محصول در گروه سایپا گفت: سایپا در سال گذشته همواره تلاش کرده که در بازار سرمایه و اصلاح ساختار مالی پیشرو باشد علاوه بر این در مبحث رضایت مندی مشتریان نیز بنده با ورودم به گروه سایپا و عذرخواهی از مشتریان در خصوص کمبودهای کیفی محصولات، سعی کردم در این خصوص تلاش کنم و خوشبختانه با تعریف پروژه های کیفی در این زمینه نیز توانسیم رضایت مندی مشتریان را افزایش دهیم. البته عرضه این محصول جدید نیز در همین راستای پاسخ به رضایت مندی مشتریان صورت گرفته است.

مدیرعامل گروه سایپا اقتصاد مقاومتی را مبنای نجات کشور دانست و گفت: در گروه سایپا روشی طراحی شده که بر اساس  اقتصاد مقاومتی شکل یافته است و حدود 50 درصد از محصولات طراحی شده با توان مهندسان و متخصصان داخلی صورت پذیرفته است و برنامه ریزی گروه سایپا بر این است که تا دو سال آینده حداقل سالی یک محصول کاملا داخلی تولید و پس از آن سالی دو محصول تولید و عرضه شود.

وی تصریح کرد: با توان مهندسی، مالی و تخصصی که در شرکت سایپا وجود دارد معتقدیم که این شرکت می تواند به عنوان یکی از شرکت های پیشرو در تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور مطرح باشد.

در این مراسم ناصر آقا محمدی مدیرعامل پارس خودرو طی سخنانی گفت: سال های گذشته سال هایی سخت برای صنعت خودروسازی ایران بود؛ از یک طرف تحریم را پیش رو داشتیم و از طرف دیگر سال گذشته رکودی سنگین در بازار حاکم بود؛ هم اکنون این دوران را پشت سر گذاشته ایم و امیدواریم که شاهد رونق در صنعت خودرو باشیم.
وی با اشاره به اینکه در روزهای گذشته تولید روزانه 830 دستگاه خودرو را در پارس خودرو تجربه کرده ایم، گفت: پیش بینی می شود حجم فروش خودرو نسبت به سال گذشته 2.5 برابر افزایش پیدا کند.
مدیر عامل پارس خودرو با تاکید بر تمرکز این شرکت بر روی ساخت داخل، گفت: علاوه بر این که ما بر سرمایه گذاری روی ساخت داخل تاکید داریم، توسعه محصول نیز مورد توجه است.
وی افزود: مقرر شده است با همکارانمان در شرکت رنو برنامه جامعی برای پارس خودرو تدارک ببینیم؛ رنو همکار استراتژیک ما است و در زمانی نه چندان دور نسبت به معرفی مدل های جدید از شرکت رنو و نیسان اقدام خواهیم کرد.
آقا محمدی ادامه داد: خوشبختانه تمامی محصولات ما جزو محصولاتی است که مشتریان از آن راضی هستند و در صدر جدول رضایت مشتریان قرار دارد.
وی گفت: با معماری مالی که مدیر عامل گروه خودروسازی سایپا انجام داده است، افزایش سرمایه شرکت تصویب و شرکت از شمول ماده 141 خارج شده است.

آقا محمدی افزود: شرکت پارس خودرو آینده درخشانی خواهد داشت و همینطور که افزایش تولید دارد، افزایش سود هم خواهد داشت و از شرایطی که در سال قبل بود به سرعت دور خواهد شد.
آقامحمدی با تاکید بر رضایت مشتریان از تولیدات پارس خودرو گفت: برنامه ما در پارس خودرو این است که کماکان بر کیفیت تاکید داشته باشیم؛ رضایت مشتریان حاصل تعهد پرسنل و رعایت این نکته است که پارس خودرو کیفیت را مبنا قرار داده و هیچ گاه بخاطر کمیت، کیفیت را نادیده نگرفته است.

پیمان کارگر در حاشیه مراسم تولید انبوه رنو ساندرو استپ‌وی اظهار کرد: رنو قطعه‌سازان خارجی را به قطعه‌سازان ایرانی مرتبط کرده و دانش فنی را به ایران منتقل کرده است،  و در حال حاضر تولید داخلی رنو استپ وی ۳۸ درصد است که تا دو سال آینده به بیش از ۴۰ درصد خواهد رسید.

وی در پاسخ به اینکه چرا بر خلاف شرکت‌هایی چون پژو و سیتروئن، رنو هنوز قرارداد جدیدی با خودروسازان ایرانی منقعد نکرده است، اظهار کرد: ما ۱۰ سال است که محصولاتمان را در ایران تولید می‌کنیم. ضمن اینکه مثل برخی شرکت‌ها نبودیم که وقتی مشکل پیش آمد از ایران فرار کردند. ما به دلیل اینکه در اینجا سرمایه‌گذاری کرده بودیم از ایران نرفتیم.

وی ادامه داد: رنو با اجازه وزارت صنعت، معدن و تجارت در ایران فعالیت می‌کند و به هیچ عنوان سیاست‌هایی را که بر خلاف مواضع وزارت صنعت باشد به شرکتی ایرانی خود تحمیل نخواهد کرد.

وی ادامه داد: مذاکراتمان برای تولید محصولات جدید با شرکای ایرانی ادامه دارد به گونه‌ای  که قصد داریم یک تا دو محصول دیگر در ایران تولید کنیم.

گفتنی است خودرو«ساندرو استپ وی »مشابه مدل «ساندرو هاچ بک» است و در تفاوت های این دو خودرو می توان  به افزایش  حدود ٥٠ کیلوگرم به وزن و به ترتیب دو، هفت و ٥٠ میلی متر به طول، عرض و ارتفاع این خودرو اشاره کرد. وزن این خودرو در گریبکس دستی ١١٥٨ و اتوماتیک ١١٩٣ کیلوگرم، مصرف سوخت آن در سیکل ترکیبی، در خودروهای اتوماتیک و دستی به ترتیب هشت و ٦.٧ لیتر در هر ١٠٠ کیلومتر است.