صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۲۲ آذر ۱۴۰۳ - ساعت
کد خبر: ۲۸۶۹۳۸
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۲۲ - ۲۷ مرداد ۱۳۹۵
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
کتاب آوازه ای برای یک شهر که اولین کتاب فارسی در حوزه برندینگ شهری می باشد، منتشر شد.

به گزارش روابط عمومی خانه پارسی، دکتر سولماز رضایی نویسنده کتاب آوازه ای برای یک شهر، گفت: برندسازی با تمام محجوریتی که تا کنون در شهرها داشته تلاش نموده که جای پای واقعی خود را در شهرها ایجاد کند و امروز دیگر همگان پذیرفته اند برندسازی شهری نیاز و واقعیت انکار ناپذیر شهرها هستند.

تئوریسین خانه پارسی افزود: بازاریابی شهری واجد یک شعار و هدف اصلی است که آن طراحی و مدیریت شهری برمبنای شهروندمداری و رضایت شهروندان است.

رضایی ادامه داد: برندهای شهری متخصصان ایجاد ارتباط مکان با انسان ها هستند و به نحوی عمل می کنند که شهر با تمام وسعتش آن قدر به انسان نزدیک می شود و در فضای قلب و روحش خانه می گیرد و پس از آن دیگر شهر بخشی از انسان می شود و دوری از آن موجب دلتنگی روحی برایش.

وی گفت این نوشتار شاید بیش از آنچه پژوهش علمی باشد دغدغه ای ذهنی و دل مشغولی عینی بود. دغدغه ای برای اعتلای نام کشوری که به او منتسب هستیم و شهرهایی که در دامانشان پرورش یافتیم. وی معتقد است برندینگ شهری و ایجاد آوازه برای شهرها در کتاب، بیان و نظریه نمی گنجد. کاری است ضروری که نیازمند برنامه های عملیاتی و بیش از آن اراده ای برای انجام آن لازم است.

در بخشی از این کتاب آمده است: بسیار ساده انگارانه است که از مردم بخواهیم شهر بدون شناسنامه را بخواهند،شهر بدون آوازه، شهر بدون شهرت. مهم نیست که این شناسنامه و آوازه تا کجا شنیده و دیده می شود، مهم این است که شهر حداقل برای شهروندانش آشکار و خوانا باشد

در فصل پنجم این کتاب نگارنده سعی نموده با مراجعه به تاریخ، فرهنگ، پتانسیل به قابلیت های برخی شهرهای ایرانی اشاره ای کوتاه داشته باشد و آنچه می تواند در این شهرها به عنوان برند و سمبل مطرح شود.

 مخاطبین این کتاب مدیران و برنامه ریزان شهری، سیاستگذاران کلان شهری، دانشجویان برنامه ریزی شهری، معماری و شهرسازی، مدیران فرهنگی حوزه های شهری و هر آنکسی که در دل دغدغه خاکش را دارد، می باشند.

 

علاقه مندان برای خرید این کتاب می توانند با شماره 44654038 تماس بگیرند.