صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۲۲ آذر ۱۴۰۳ - ساعت
کد خبر: ۲۸۵۱۷۷
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۱۴ - ۱۸ مرداد ۱۳۹۵
دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش اعلام كرد ؛
دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با اشاره به کنکور سراسری و برخی آسیب‌های آن گفت: یکی از عوامل مهم که اجازه نمی‌دهد تا تربیت شش گانه مورد تاکید در سند تحول، محقق شود، کنکور سراسری است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با اشاره به کنکور سراسری و برخی آسیب‌های آن گفت: یکی از عوامل مهم که اجازه نمی‌دهد تا تربیت شش گانه مورد تاکید در سند تحول، محقق شود، کنکور سراسری است.

به گزارش ایسنا، مهدی نوید ادهم در سی‌وسومین اجلاس مدیران و روسای آموزش و پرورش کشور در میزگرد سند تحول بنیادین با بیان اینکه در شورای عالی انقلاب فرهنگی برای نخستین بار پس از انقلاب 22 جلسه ویژه آموزش و پرورش برگزار شد، گفت: برای اجرای سند تحول بنیادین سه گام وجود دارد. گام نخست تدوین و تصویب سند تحول، گام دوم آماده‌سازی و گام سوم اجرای سند است.

وی افزود: در حال حاضر در مرحله آماده‌سازی سند هستیم  که برای عرصه‌های حقوقی، قانونی، نیروی انسانی، مالی و اداری، زمینه‌سازی می‌کنیم.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با بیان اینکه در بسترهای اجتماعی سند تحول کاستی‌هایی وجود دارد، گفت: رسانه‌ها باید پیام تحولی سند بنیادین را به افراد جامعه منتقل کنند. اگر این پیام‌ها منتقل نشود، شاهد اتفاق تحولی شگرفی نخواهیم بود.

نویدادهم به زیرنظام‌های سند تحول اشاره کرد و گفت: یکی از این زیرنظام‌ها برنامه درسی است که در سال گذشته در شورای عالی مصوب شد و به اجرا در آمد که تغییرات کتب جدید درسی نیز براساس همین مصوبه صورت گرفت.

وی ادامه داد: دومین زیرنظام، زیرنظام فضا، تجهیزات و فناوری است که آن هم به تازگی به تصویب شورای عالی رسیده است. پیش‌بینی‌های لازم برای نگهداری مدارس در قالب این زیرنظام انجام شده و ما باید براساس آن به سمت ساخت مدارس متوسط و بزرگ رویم تا توجیه آموزشی داشته باشد.

دبیرکل شورایعالی آموزش و پرورش در ادامه با تاکید بر اینکه باید مجموعه مفاد سند تحول بنیادین توسط وزارت آموزش و پرورش عملیاتی شود، گفت: همه برنامه‌ریزی‌های ما در آموزش و پرورش باید مطابق سیاست‌های سند تحول باشد و به شاخص‌های در نظر گرفته شده، توجه شود. زیرا سند تحول می‌تواند نظام آموزشی موجود را به نهاد تعلیم و تربیت تبدیل کند و اگر صرفا به مساله آموزش توجه شود، منطبق با سیاست‌های سند نیست.

نویدادهم بر حافظه‌محوری و حرکت به سمت کسب مهارت دانش‌آموزان اشاره کرد و گفت: اگر همه هم و غم سیستم به آموزش‌ها منحصر شود، اهداف گم می‌شوند.

وی در ادامه به کنکور سراسری اشاره کرد و گفت: یکی از عوامل جدی که اجازه نمی‌دهد تربیت شش‌گانه اتفاق افتد، کنکور است. از مجلس شورای اسلامی انتظار داریم کمک کند تا این مانع جدی از سر راه آموزش و پرورش برداشته شود.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش ادامه داد: اجرای سند تحول بنیادین نیازمند مشارکت جدی همگان است. در این میان یکی از عناصر اصلی خانواده‌ها هستند و سایر ارکان چون دانشگاه‌ها، حوزه‌های علمیه و  مانند آن نیز باید به کمک آموزش و پرورش بیایند تا در اجرای سیاست‌های سند تحول موفق باشیم.