صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۰۱ دی ۱۴۰۳ - ساعت
کد خبر: ۲۷۶۲۲۰
تاریخ انتشار: ۳۷ : ۰۸ - ۳۰ خرداد ۱۳۹۵
برخی از مخاطبان سرویس مشکلات مردم اعلام کرده اند اگر یک دوره قبض برق پرداخت نشود، اشتراک برق را قطع می کنند. شرکت برق تهران بزرگ در این باره توضیح داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
برخی از مخاطبان سرویس مشکلات مردم اعلام کرده اند اگر یک دوره قبض برق پرداخت نشود، اشتراک برق را قطع می کنند. شرکت برق تهران بزرگ در این باره توضیح داد.

به گزارش انتخاب، برخی از مخاطبان سرویس مشکلات مردم می گویند چرا با عدم پرداخت یک دوره از قبض برق، پیمانکاران این شرکت بلافاصله برق را قطع می کنند.
یکی از مخاطبان سرویس مشکلات مردم در این باره گلایه کرده: سلام پیمانکاران برق از توزیع وتوانیر بستانکار میباشند ولی هیچ کس جوابگو نیست حالا اگه یه دوره قبض برق پرداخت نشه سریعا برق خونه مارو قطع میکنند.

در پاسخ به این مشکل عبدالامیر یاقوتی، معاونت فروش و خدمات مشترکین شرکت برق تهران بزرگ گفت اقدامات شرکت برق در قطع برق مشترکانی که هزینه مصرفی برق خود را پرداخت نکرده اند، قانونی است. او توضیح داد: بر اساس آیین نامه فروش برق، هر مشترک موظف است صورتحساب صادر شده را تا مهلت مشخص شده که در قبض برق قید شده و عموما ۱۰ روزه است، بپردازد. در غیر این صورت مشمول اخطار قطع برق می شود.

یاقوتی با اشاره به اینکه صنعت برق مانند کالایی است که در اختیار مردم قرار داده است، گفت: برای اینکه برق تولید بشود و هزینه های نیروگاهی داده شود، باید منابع به وجود بیاید و برنامه طبق شرایط تنظیم شده، مورد بهره برداری قرار گیرد. از کجا این منابع به وجود می آید؟ تقریبا همه منابع از محل فروش انرژی است. اگر این مطالبات به موقع وصول نشود، تبدیل به طلب انباشته می شود. خیلی از مسایلی که در گذشته های دور گریبانگیر صنعت کشور بوده به خاطر همین مسئله بوده. در واقع آیین نامه هایی که تدوین شده از سال ۴۵ که قانون برق تصویب شد تاکنون تاکید موکد می کند روی برخی از ویژگی ها از جمله پرداخت به موقع برق مصرفی.


او با اشاره به اینکه پول برق فروش رفته باید به چرخه مالی تولید برق بازگردد گفت: وقتی شما از روز اول دوره مصرف می کنید، تا روز ۶۰ دوره، برق توسط مشترک مصرف می شود. قبض را بعد از مصرف کردن صادر می کنیم و ۱۰ روز هم مهلت می دهیم پولش را بدهند. البته موارد خاص نیز داریم. خیلی از مشترکان نیز ۳۰ هزار تومان و حتی ۱۰ هزار تومان را هم نمی دهند و خیلی از موارد دیگر نیز وجود دارد که مشترک هنگام صدور قبض برق به مسافرت رفته. این مسئله ساده است، شما می توانید هزینه برق خود را پیش پرداخت کنید. اگر برق برای مردم مهم است، این هزینه را پیش پرداخت کنند. این نمی شود که بگویند برق برای ما مهم است ولی وجه آن را نپردازند. اگر داشتن شرایط استفاده از برق مهم است، باید با پرداخت قبض آن نیز مهم برخورد کنند. زمان صدور قبض ها مشخص است و زمان پرداخت هم مشخص است. یک کار برنامه ریزی شده است که نپرداختن قبضها، در آن اخلال ایجاد می کند.


یاقتی در پایان سخنانش گفت: نپرداختن قبض سقف دارد و سقف آن ۳۰ هزار تومان است. قبضی داریم که قبل از آن بدهی دارد که به سقف ۳۰ هزار تومان نرسیده است و اطلاعیه قطع برق نیز ندارد. طبق آیین نامه آن مشترکی که ۱۰۰۰ تومان هم بدهکار است باید برایش اطلاعیه قطع صادر کنیم. اگر صادر نمی کنیم، ناتوانی خودمان است. اگر برایمان مهم نیست با عدم پرداخت قبض، بقیه بی برق بمانند، اصلا سقف پرداخت را روی یک میلیارد تومان ببرند. ولی در آیین نامه اینطور نیست. آیین نامه می گوید هر مبلغی که مشترک بدهکار شد و موعد پرداخت آن نرسید، اطلاعیه قطع برق بده و برق را قطع کن. ولی الان این سقف را ما روی ۳۰ هزار تومان گرفته ایم. مردم باید مراقب باشند که قبض ها را پرداخت کنند تا به مشکل برنخورند.