صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۰۳ دی ۱۴۰۳ - ساعت
کد خبر: ۲۷۰۵۹۶
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۱۲ - ۰۳ خرداد ۱۳۹۵
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 صداوسیمای ایران خبر موفقیت فیلم «فروشنده» در جشنواره فیلم کن را در سطح یک خبر معمول بازتاب داد.
 
به گزارش انتخاب، در حالی که شامگاه گذشته موفقیت فیلم «فروشنده» در بخش فیلمنامه و بهترین بازیگر مرد در جشنواره کن، به خبری داغ و مسرت‌بخش در شبکه‌های اجتماعی و اغلب شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی‌زبان بدل شده بود، تلویزیون ایران به صرف اعلام خبری کوتاه در بخش‌های خبری‌ بسنده کرد.
 
همچنین شبکه خبر با درج زیرنویس در میان سایر خبرهای سینمایی این شبکه، به اعلام این موفقیت بزرگ در سینمای ایران پرداخت.
 
پیمان یوسفی هم در میان گزارش بازی قهرمانی جام حذفی اسپانیا میان تیم‌های بارسلونا و سویا، این موفقیت را به شهاب حسینی و اصغر فرهادی تبریک گفت.
 
اما صداوسیمای ایران در حالی چنین رویکردی را برای اعلام خبر یک موفقیت ملی انتخاب کرد که لحظاتی پس از اعلام اهدای این جوایز به فیلم اصغر فرهادی، موجی از ویدئو و عکس از لحظات مختلف این رویداد مهم سینمایی در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شد. همچنین برخی از شبکه‌های خبری فارسی‌زبان به واسطه برقراری ارتباط‌ زنده با محل برگزاری جشنواره کن، برگزیدگان این فستیوال را همزمان با برپایی مراسم اعلام کردند.
 
بر اساس این گزارش، صداوسیما همان یکشنبه شب در حالی به خاطر عملکردش در پوشش موفقیت فیلم «فروشنده» در جشنواره کن از سوی فعالان شبکه‌های اجتماعی مورد انتقاد قرار گرفت که بارها از سوی کارشناسان و اهالی رسانه برای جا نماندن از شبکه‌های اجتماعی و همچنین کانال‌های ماهواره‌ای با هشدار مواجه شده است. به اعتقاد این کارشناسان منتقد، ممیزی اخبار فراگیر که در سطح بین‌المللی و داخلی رخ می‌دهد، بینندگان ایرانی را به رجوع به شبکه‌های ماهواره‌ای و همچنین ترجیح دریافت اطلاعات از شبکه‌های اجتماعی به جای شبکه‌های صداوسیما مجاب می‌کند.

منبع: ایسنا