صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۲۳ آذر ۱۴۰۳ - ساعت
کد خبر: ۲۶۷۷۷۹
تاریخ انتشار: ۲۳ : ۲۰ - ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :


محتوای این تیزر به قدری هوشمندانه خلق شده که بی شک می توان اثر آنرا بهتر از روشهای متداول آگهی بخشی به بزرگسالان در خصوص مضررات حضور فاقد کنترل فرزندانمان در دنیای مجازی و دنیای اطلاعات دانست.
به گزارش انتخاب پایگاه خبری اکو آنلاین:   با نگاهی به برترین و با ارزش ترین کمپانی های جهان در سال گذشته میلادی، چندین  اسم و عنوان نام آشنا توجه ما را ناخودآگاه به سوی خود جلب می کند. عناوینی که در زندگی روزمره بطور مستقیم و غیر مستقیم نقش بسزا و گاه حیاتی داشته و شاید فقدان آنها به شدت حیات اجتماعی انسانها را تحت تأثیر قرار دهد.

شاید شنیدن و دیدن عناوین نام آشنای این کمپانی ها، آنهم در رده بالای جدول بهترین و گرانترینها، روال عادی به خود گرفته به آن عادت نموده ایم، اما در واقع، هیچگاه یا کمتر به راز ماندگاریشان در پله های برتر دنیا فکر کرده ایم! یا اینکه چه عواملی دست در دست هم کمک می کند تا در دنیای رقابت از سقوط در امان باشند؟

دو بازوی توانای تحقیق و توسعه و مهندسی فروش در فرآیند پیچیده جلب اعتماد مخاطب و جذب مشتری همواره حرف اول را در اینگونه سازمانها می زند. سازمانهایی که شعار نمی دهند و صد البته در عمل گوی سبقت را از رقبایشان می ربایند.

غول کرُه ای  "سامسونگ"  به عنوان بزرگترین شرکت فناوری اطلاعات جهان از این قاعده مستثنا نیست. گروه سامسونگ در سال ۱۹۳۸ توسط لی بیونگ-چول در قالب یک شرکت بازرگانی تاسیس شد. در طول ۳ دهه نخست این گروه در حوزه‌های فناوری هوافضا، نساجی، ارائه خدمات بیمه، مبادلات اوراق بهادار و خرده‌فروشی فعالیت داشته است. گروه سامسونگ در اواخر دهه ۱۹۶۰ وارد عرصه الکترونیک شد.

امروزه گروه سامسونگ شامل مجموعه‌ای از ۸۰ شرکت می‌باشد، که بزرگترین مجموعه تجاری-صنعتی در کره جنوبی محسوب می‌شود. شمار کارکنان این گروه در سال ۲۰۱۴ نزدیک به ۵۰۰٬۰۰۰ نفر اعلام شد. شناخته‌شده‌ترین شرکت‌های زیرمجموعه آن سامسونگ الکترونیکس است.

این سازه عظیم، خانه ای برای تیم تحقیق و توسعه (R&D) سامسونگ و همچنین واحد فروش و بازاریابی محلی آن، خواهد شد.شعارهای سامسونگ از ابتدای تأسیس، توجه به منابع انسانی، کمک اقتصادی به جامعه و خردورزی بوده است. مدیرعامل شرکت معتقد است، موقعیت سامسونگ متکی به پنج ارزش است: کیفیت، خلاقیت، رقابت، فرهنگ و وحدت.

در سال ۱۹۹۳، مدیرعامل شرکت برنامه هویت بخشی جدید را در پنجاه و پنجمین سالگرد تأسیس شرکت معرفی کرد. او اعلام نمود که شرکت نیازمند آن است که بازتاب‌های اخلاقی خود را ببیند. شرکت‌هایی که پایبند اصول اخلاقی نیستند، قادر به تولید محصولات با کیفیت نخواهند بود، زیرا از مشتریان و خواسته‌های آنان درک روشنی ندارند.

اصول جدید مدیریت سامسونگ مبتنی است بر اخلاق و قانون، احترام به ذی‌نفعان و مشتریان و پذیرش مسئولیت اجتماعی.این رویکرد و احترام به اخلاق و جامعه مشتری در قالب توسعه بخش تحقیق و توسعه منجر به رشد اقتصادی عظیم این گروه غول پیکر صنعتی گردید.

در سال ۲۰۱۵  سامسونگ به عنوان هفتمین برند برتر جهان  میلیاردها دلار سود تصاحب کرد تا نگاهها به خلاقیت کارکنانش در رعایت اصول سازمانی و خط مشی تعیین شده که همانا احترام به اخلاق در جامعه با افق جذب مشتری است،  بیش از پیش خیره گردد.

گروه سامسونگ الکترونیکس در راستای معرفی محصولات متنوع خود، راههای مختلفی را طی می کند تا با بهترین شکل ممکن در عرضه عالی محصولات مدرنش در بازار یکه تازی کند. ساخت و تولید فیلمهای تبلیغاتی یکی از راههای معرفی محصولات جدید این کمپانی به جهان است که از قضا تیم های خلاق این مجموعه  به شکلی بسیار موفق و تحسین بر انگیز از عهده این کار بر می آیند.

بطور مثال یکی از موفق ترین ویدیو های  این مجموعه، متعلق به معرفی گوشی های موبایل سری گلگسی ۷ است که به شکل شگفت انگیزی رابطه تکنولوژی و اخلاق را در چند ثانیه ظاهر می کند.

دقیقاً در کوران بی اخلاقی زاییده شده در دنیای فاقد مرز و کنترل ناپذیر آی تی، با رویکرد تلنگری به آسیبهای اجتماعی در کمین فرزندانمان، دست به خلق شاهکاری عظیم زده تا بتواند گوشی همراه خود را در پناه این آگهی به بازار روانه سازد.

هدفی که اخلاق و تجارت را خلاقانه، چاشنی  تیزر تبلیغاتی خود کرده است.در این ویدیو از نوجوانان فرانسوی زبان، در خواست شده وارد سالنی شوند که ظاهراً هر چهار سوی آن بسته است.

 بر روی یکی از دیوارها مانیتوری نصب شده  که تنها راه ارتباطی آنها با مجری یا میزبان است. مجری با ظاهر شدن بر روی صفحه نمایش از آنها درخواست می کند، شهر مورد علاقه خود را که آرزو دارند به آنها سفر کنند نام ببرند.

مجری به آنها می گوید که می تواند آرزویشان را در قبال ۱۰ دقیقه در اختیار گذاشتن گوشی تلفن همراهشان برای استفاده یک فرد از اطلاعات موجود در آن، برآورده کند.

نوجوانان همگی با کمی مکث و اکراه قبول می کنند.ظاهراً معامله بدی نباید باشد! سپس مجری درخواست میکند آنها به سمت دیگری از دیوار نگاه کنند.دیواری شیشه ای که شبیه اتاق بازجویی می ماند!

ناگهان نوری از بالا تابیده و گوشی های گلگسی سامسونگ که بر روی میزی پشت دیوار شیشه ای قرار داده شده نمایان میگردد.افرادی که قرار است از اطلاعات گوشی ها استفاده کنند وارد اتاق می شوند.

شوک و حیرت، رنگ از روی صورت نوجوانان می پراند! والدینشان! بله والدین آنها قرار است از محتویات گوشی خصوصی فرزندانشان مطلع شوند. چهره بچه ها دیدنی است.تقریباً همگی از این لحظه آرزو میکنند ایکاش این اتفاق نمی افتاد.آنها خجالت زده و گاه شرمسار هستند.

محتوای این تیزر به قدری هوشمندانه خلق شده که بی شک می توان اثر آنرا  بهتر از روشهای متداول آگهی بخشی به بزرگسالان در خصوص مضررات حضور فاقد کنترل فرزندانمان  در دنیای مجازی و دنیای اطلاعات دانست.

کارگردان این تیزر به راحتی و بدون کمترین خرج و موعظه ای، چندین درس شگفت انگیز به مخاطب و مشتریانش می دهد.درسی که شما را به دیدن آن در این فیلم جلب می کنیم:

منبع: پارسینه