صفحه نخست

تاریخ

ورزش

خواندنی ها

سلامت

ویدیو

عکس

صفحات داخلی

۰۲ مهر ۱۴۰۳ - ساعت
کد خبر: ۲۵۸۷۹۲
تاریخ انتشار: ۱۷ : ۲۳ - ۲۶ اسفند ۱۳۹۴
سخنگوی بان کی مون روز چهارشنبه از لغو دیدار دبیر کل سازمان ملل از مغرب در بحبوحه خشم دولت رباط از موضع وی در قبال منطقه مورد مناقشه صحرای باختری خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
به گزارش خبرگزاری رویترز از نیویورک، دولت مغرب روز سه شنبه اعلام کرد که تعداد کارکنان مینورسو نمایندگی سازمان ملل در صحرای باختری را کاهش خواهد داد و تهدید کرد که پس از آنچه که اظهارات غیر قابل دبیرکل سازمان ملل خواند، از ماموریت های صلح بانی سازمان ملل خارج خواهد شد. 
اعلام خبر لغو دیدار بان کی مون از مغرب یک روز پس از آن صورت گرفت که وی در ملاقات با وزیر خارجه این کشور در مورد اظهارات دولت مغرب و برگزاری تظاهراتی در رباط که به گفته دبیر کل سازمان ملل یک حمله شخصی به وی بود، ابراز خشم کرد. 
استقان دوجاریچ سخنگوی بان در پاسخ به این سوال که آیا دبیر کل بازهم طبق برنامه اعلام شده قصد سفر به رباط در آینده نزدیک را دارد یا نه گفت :' هیچ نوع برنامه سفری وجود ندارد. '
به گفته وی ، از دست دادن کمک های مالی مغرب به مینورسو که حدود 3 میلیون دلار بر آورد می شود این ماموریت را تحت تاثیر قرار خواهد داد. مغربی ها عذا و محل های اسکان در اختیار اعضای نمایندگی سازمان ملل قرار می دهند. 
دوجاریچ با اشاره به اینکه هنوز صحبت از خروج مینورسو نیست، خاطرنشان کرد که حکم ماموریت این گروه از سوی شورای امنیت صادر شده است. 
رباط هفته گذشته بان را متهم کرد که دیگر در مورد مناقشه صحرای باختری موضع بی طرفانه ای ندارد و دبیر کل سازمان ملل در باره حضور مغرب در منطقه از لفظ ' اشغال ' استفاده کرده است . 
منبع: ایرنا