پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : مدیر عامل بیمه «ما » گفت: این شرکت درصدد است تا پایان سال ٩٥به بالاترین میزان و درصد افزایش سرمایه برسد.
به گزارش انتخاب اقتصای، مجید صفدری در نخستین نشست خبری ضمن تبریک فرا رسیدن ایامالله دهه فجر در خصوص عملکرد این شرکت گفت: این شرکت درصدد است تا پایان سال ٩٥به بالاترین میزان و درصد افزایش سرمایه برسد. یکی از مهم ترین اقدامات شرکت بیمه «ما » در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی ایجاد بیمه زائران در برابر تروریستها بوده است که این رشته بیمهای با پوششهای خاص خود برای اولین بار توسط شرکت «ما» ایجاد شد .
وی گفت: بیمه «ما» در پایان سال 93 توانست رتبه چهارم فروش بیمه های عمر را کسب کند و 60 درصد پرتفوی این شرکت متعلق به بیمه های عمر و سرمایه گذاری بوده است. همچنین با ایجاد ١٦٠میز بیمه ای در شعب بانک ملت خدمات خود را گستردهتر کردهایم که این تعداد میز بیمه ای تا سال آینده افزایش خواهد یافت
مدیر عامل بیمه «ما»در خصوص خدمات بانک- بیمه گفت: اینگونه همکاری در تمامی کشورها رایج است و با نام متقاطع معرفی می شود.با این وجود در این باره یک اختلاف وجود دارد. در سراسر جهان بیمه است که بانک تاسیس می کنداما در ایران بانک است که بیمه را تاسیس میکند. این شیوه فروش متقاطع در ایران نوپا بوده و باید به خوبی مدیریت شود.
وی در ادامه توضیح داد: در فروش بیمهنامه به صورت متقاطع، افراد مختلفی اعم از بانک،مشتری،بازاریاب، شرکت بیمه و...ذینفع هستند که باید منافع هر بخش را از منظر خود طیف مربوط شناسایی و اجرایی کرد.در فروش متقاطع ٤شاخصه سرعت، دقت، ارتباطات دوجانبه، مشاوره در فروش باید رعایت و توجه شود.
این فعال صنعت بیمه، جایگاه صنعت بیمه ایران را در سطح بین الملل کمرنگ و حداقلی دانست و اعلام کرد: براساس چشم انداز١٤٠٤باید ضریب نفوذ ایران به ٧.٥درصد برسد اما هم اکنون این جایگاه ١.٨درصد است و این یعنی صنعت بیمه کشور ما باید با سرعت و شدت حرکت کند تا بتواند تا ده سال آینده به این عدد برسد. همچنین حق تولید کننده در صنعت بیمه ایران محفوظ نیست و هر شرکتی می تواند به راحتی و بدون داشتن پیگرد قانونی،محصول شرکتی دیگر را به مشتریان خود عرضه کند.
مدیر عامل بیمه «ما» با بیان اینکه بیمه در ایران در بازاریابی بسیار عقب افتاده است گفت: باید در بازاریابی نگاه جدیدی داشته باشیم و از نسخه سوم بازاریابی آقای کاتلر استفاده کنیم.بیمهنامه باید با ذهن، روح و قلب مشتری ارتباط پیدا کند و براین اساس طراحی شود که خوشبختانه در شرکت بیمه «ما» این موضوع در دستور کار قرار گرفته است.
صفدری با بیان اینکه باوجود اینکه در تولید نفت و گاز جزو کشورهای تراز اول دنیا هستیم اما نتوانستهایم کارشناسان بیمه نفت، گاز و انرژی تربیت کنیم گفت: سالانه چندصد میلیارد تومان حق بیمه از وزارت نفت بیرون میرود.بیمه نفت و گاز و پتروشیمی با کالاهای معمولی بسیار متفاوت است اما متاسفانه در این زمینه نتواستهایم پشتوانه سازی کنیم.
وی همچنین تاکید کرد: شرکت بیمه «ما» در حوزه نفت، گاز و انرژی ورود کرده و سعی دارد از جدیدترین و بهروزترین اطلاعات بیمه ای استفاده کند.
مدیر عامل بیمه «ما» با اشاره به نبود طبقه بندی مشتری یادآور شد: این مسئله از خلاء صنعت بیمه ایران بهشمارمیرود.شرکتهای بیمهای در ایران، مدیریت ارتباطات و مشتری ندارد به طوری که در کوتاه مدت مشتری خود را از دست خواهند داد و به همین علت گاهی دیده شده به یک مشتری چندمیلیاردی بی احترامی شده است.
صفدری در پایان تاکید کرد: معتقدیم مشتری ولی نعمت، شریک تجاری، رئیس واقعی و ارباب است و هرگونه بی احترامی به مشتری غیرقابل قبول است.